تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۲۰۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت در حوزه تولید محصولات صادرات‌محور ضعیف عمل کرده است/ کردستان استعداد خوبی در بخش صنایع تبدیلی دارد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت در زمینه صادرات‌محور کردن تولیدات به عنوان یک شاخص اصلی در تحقق جهش تولید در کشور، ضعیف عمل کرده است.

به گزارش می‌متالز، عزت‌الله اکبری تالارپشتی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کردستان اظهار کرد: این سفر‌ها یک پیام خوبی برای کشور دارد که آن هم توسعه متوازن است که با اولویتی که شما به مناطق محروم قائل شدید این توسعه متوازن تحقق خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از بانه و سقز، سنندج و بخشی از منطقه قروه بازدید داشتیم آنچه مشاهده شد استعداد بسیار خوبی بود که می‌تواند رقابت و بستر صادرات را به خوبی تحقق ببخشد.

اکبری افزود: ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که از ید استان خارج بوده و ما برای رفع این شکل به صورت ویژه پای کار هستیم و رایزنی‌های لازم هم انجام خواهد شد.

جذب سرمایه‌گذار راهکار حذف کولبری است

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کولبری وجود نداشته باشد باید حمایت کنیم و مهمترین مولفه در این حوزه جذب سرمایه‌گذار است که این مهم تنها با اتخاذ مشوق‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه استعداد خوبی برای صنایع تبدیلی در کردستان وجود دارد، گفت: با توجه به فضای هنری که در استان حاکم است یکی از حرکت‌های خوب می‌تواند این باشد که کار را از واحد‌های صنعتی به سمت خانه‌ها سوق دهیم کاری که امروز در تهران به صورت موفق در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت آقا فرمودند جهش تولید، این جهش تولید با به دست گرفتن بازار‌های برون‌مرزی ممکن خواهد شد.

اکبری افزود: در زمینه صادرات محور کردن تولیدات به عنوان یک شاخص اصلی در تحقق جهش تولید در کشور ضعیف عمل شده و حضور دولت در این حوزه آنگونه که باید نیست.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه صنعت و معدن ظرفیت‌های بسیاری دارد که تاکنون دیده نشده است، گفت: در زمینه معادن یک قانون در کمیسیون صنایع و معادن در دست اقدام داریم و پکیجی را برای ساماندهی این بخش به زودی آماده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اینکه گفته شود، ما منابع نداریم از نظر بنده به عنوان یک کارشناس کوچک اگر این منابع را به مردم وصل کنیم به دریای بیکران منابع وصل خواهیم شد، چون نه تنها در ایران در تمام کشور‌ها بودجه دولت محدود است، اگر برای مردم یک مشوق ایجاد کنیم تحول ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده