تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۲۰۲۱۱۵
سرویس خبر : محیط زیست

جریمه ۲ میلیارد دلاری شرکت روسی به‌دلیل آلودگی قطب شمال

‌می‌متالز - شرکت روسی «نوریلسک نیکل» تولیدکننده نیکل و مس و پالادیم واقع در شمال روسیه بخاطر آلودگی منطقه همجوار قطب شمال دو میلیارد دلار جریمه شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت «نوریلسک نیکل» روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت ۱۴۶.۲ میلیارد روبل (دو میلیارد دلار) بخاطر آلوده کردن محیط زیست بر اثر انتشار سوخت از منبع اصلی نیروگاه برق حرارتی متعلق به این شرکت پرداخت کرد.

حادثه آسیب دیدگی شدید منبع اصلی سوخت نیروگاه برق حرارتی شرکت نوریلسک نیکل واقع در منطقه کایرکان روز ۲۹ ماه می‌سال ۲۰۲۰ بوقوع پیوست و بر اثر این حادثه صد‌ها تن سوخت دیزلی از منبع سرازیر شد و محدوده وسیعی را آلوده کرد.

ولادیمیر پوتانین سرمایه دار معروف روسیه و مدیرعامل این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود که تمام هزینه رفع پیامد‌های آلوده سازی محیط زیست را متقبل می‌شود.

نوریلسک نیکل شرکت استخراج معادن و فلزات روسی است، که تمرکز اصلی آن در زمینه تولید و ذوب نیکل و پالادیم می‌باشد و بعنوان بزرگترین تولیدکننده نیکل جهان شناخته می‌شود.

بزرگترین سایت عملیاتی شرکت نوریلسک نیکل، در منطقه نوریلسک، در شمال روسیه مستقر شده‌است.

دفتر مرکزی شرکت نوریلسک نیکل در شهر مسکو قرار دارد. این شرکت بزرگترین تولیدکننده نیکل و پالادیم در جهان است، همچنین به‌عنوان یکی از ده تولیدکننده برتر مس، در جهان به‌شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده