تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۲۲۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وعده پرداخت سود سهام عدالت لغو می‌شود؟

‌می‌متالز - سرنوشت پرداخت سود سهام عدالت حالا درگیر بازیگر دیگری شده است؛ شرکت‌های بورسی سهام عدالت. ظاهرا شرکت‌های بورسی سهام عدالت یا همان ناشران تاکنون نسبت به پرداخت سود سهام عدالت اقدام نکرده‌اند، از این رو ممکن است تا پایان سال سودی به حساب مشمولان واریز نشود.

به گزارش می‌متالز، سود سهام عدالت سال ۹۸ با وجود قرار گرفتن در هفته پایانی سال ۹۹ هنوز واریز نشده است. اخیرا برخی مسوولین در مجلس و دولت وعده دادند که سود سهام عدالت ۹۸ تا پایان سال واریز خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد قرار نیست این ور سال سودی به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

در حالی که تاکنون مسائلی، چون سجامی نشدن سهامداران عدالت، عدم برگزاری مجمع شرکت‌های استانی سهام عدالت، آماده نبودن سمات و … به عنوان دلیل تاخیر در واریز سود سهام عدالت عنوان می‌شد، حالا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که همه چیز آماده است و تنها منتظر واریز سود از سوی ناشران هستیم.

فریبا اخوان، معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران، تصریح کرد: از نظر شرکت سمات تمام سازوکار‌های مربوط به واریز وجه سهام عدالت صورت گرفته، فقط منتظر تامین وجه از جانب ناشران هستیم اگر این امر هم به درستی صورت گیرد وجه واریز خواهد شد.

او تصریح کرد: هر کدام از ناشران تامین وجه کنند شرکت سمات به سرعت آن را پرداخت خواهد کرد، پیگیری این مساله که چرا ناشران تاکنون وجهی را واریز نکرده‌اند مربوط به سازمان بورس می‌شود.

به گفته اخوان همچنین تاکنون سودی تحت عنوان سود سهام عدالت واریز نشده است.

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پایان گفت: تا حدود ۴۲ هزار و پانصد نفر از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند نسبت به فروش سهامشان اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان بورس نیز شب گذشته در یک برنامه رادیویی با اعلام اینکه به کسانی که یک برگه ۵۰۰ هزارتومانی سهام عدالت دارند ۲۰۰ هزار تومان و به کسانی که دو برگه ۵۰۰ هزار تومانی دارند ۴۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: سود مشمولان سهام عدالت با مدیریت غیرمستقیم باید از طریق واریز سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر استانی انجام شود و ممکن است برخی از این شرکت‌ها تا پیش ازر عید نسبت به واریز سود سهام خود تعلل کنند.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده