تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۰۲۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۱۱ ماهه ۹۹؛

صدور جواز صنعتی ۴۰ درصد رشد یافت

‌می‌متالز - بررسی آمار‌های منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور ۳۶ هزار و ۱۶۲ فقره جواز صنعتی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه و رشد ۴۰ درصدی آن درمقایسه با سال گذشته است.

به گزارش می‌متالز، براساس آمار‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری لازم برای صدور این مجوز‌ها ۵۹۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷۲.۸ درصدی نشان می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود از محل مجوز‌های یادشده ۸۱۰ هزار و ۱۷۸ نفر اشتغال ایجاد شود که در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، تا پایان بهمن ماه ۶ هزار و ۴۹۱ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که حاکی از رشد هفت درصدی است.

سرمایه‌گذاری لازم برای صدور این پروانه‌ها با رشد ۲۳۵.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۷۹ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود از محل صدور این پروانه‌ها ۱۲۱ هزار و ۲۴۸ نفر اشتغال‌زایی شود که حاکی از رشد ۲۲.۶ درصدی است.

پیشتر «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کمک استانداران، ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید و بخش خصوصی یک‌هزار و ۴۳۷ واحد صنعتی تعطیل کشور به چرخه تولید کشور بازگشت.

مهمترین برنامه‌های سال «جهش تولید» بخش صنعت، معدن و تجارت در هفت محور و ۴۰ برنامه، نهایی و ابلاغ شد.

این برنامه‌ها شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید (۱۱ برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (پنج برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه (پنج برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان (پنج برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه) بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت (پنج برنامه) و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری (چهار برنامه) است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده