تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۱۶۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت صمت از صنعت اردبیل / تحریم‌ها باعث افزایش تولید در کشور شده است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی باهدف رفع مشکلات فعالان بخش تولید، واحد‌های راکد و نیمه راکد در راستای افزایش تولیدات و رشد اقتصادی استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزار می‌متالز، علیرضا رزم حسینی در سفر یک روزه به استان اردبیل از واحد‌های صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بازدید کرده و در جریان مشکلات و نیاز‌های آنان قرار گرفت.

وی در جریان این سفر کارخانه رئیس باف ابریشم آرتا و شرکت نگین زرین چوب را افتتاح کرده و از چندین کارخانه تولیدی و صنعتی فعال بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان حضور یافت.

رزم حسینی در این دیدار از حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت صمت خبر داد و گفت: این حمایت باهدف رفع مشکلات فعالان بخش تولید، واحد‌های راکد و نیمه راکد در راستای افزایش تولیدات و رشد اقتصادی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به حمایت وزارت صمت از صنایع پایین دستی پتروشیمی جهت تامین مواد اولیه، اذعان کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت بالایی در حوزه صنعت است که مورد توجه وزارت قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش تحریم‌ها و شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا را در بروز مشکلات اقتصادی مهم تلقی کرد و گفت: امروزه شیوع بیماری کرونا، اقتصاد بسیاری از کشور‌ها را فلج کرده، اما با تلاش مضاعف کادر درمان کشور و همچنین فعالان بخش صنعت، این مشکلات به حداقل ممکن رسیده است.

رزم حسینی با اشاره به وضعیت تحریم‌ها و نقش آن در افزایش قیمت ها، افزود: گرانی در کشور وجود دارد، اما با تلاش‌های انجام شده فراوانی کالا در بازار وجود دارد و کمبودی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد.

وی همچنین به رشد چند ده درصدی در بخش تولید اشاره کرد و گفت: در ۲۹ رشته صنعتی رشد چشمگیری داشته ایم که از آن جمله میتوان به رشد تولید در لوازم خانگی، تولید خودرو و سایر پیشرفت‌ها اشاره کرد.

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت صمت از صنعت اردبیل / تحریم‌ها باعث افزایش تولید در کشور شده است

وزیر صمت ادامه داد: تحریم‌های پیش آمده باعث شد تا تولید در داخل کشور افزایش یابد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از کارخانه‌ها به علت افزایش تقاضا به صورت سه شیفته کار می‌کنند.

هزینه نیروی انسانی کارگری در استان اردبیل بسیار پایین است

صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در بخش صنعت استان اردبیل قدم‌های رو به رشدی برداشته شده، اما با توجه به موقعیت استراتژیک اردبیل، در اندازهاین استان سرمایه گذاری مطلوبی انجام نشده است.

وی از برگزاری جلسه‌ای با هدف ایجاد منطقه آزاد برای ۸ استان طی هفته آتی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه سرمایه گذاری در استان اردبیل از رشد چشمگیری برخوردار خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان استان هزینه نیروی انسانی کارگری را در استان بسیار پایین قلمداد کرد و افزود: لازم است در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شود تا در حق کارگران زحمتکش که چرخ اقتصاد به فعالیت آنان وابسته است، اتخاذ شود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و شرعین نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در شرایط فعلی، کارخانجات فعال، قهرمانان عرصه تولید هستند که با وجود مشکلات عدیده در جهت رشد اقتصادی کشور مجاهدت می‌کنند.

وی وضعیت صنعتی استان را از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف قلمداد کرد و افزود: انتظاری که از وزارت صمت داریم توجه بیشتر این وزارتخانه به استان‌های محرومی همچون اردبیل است.

۸۳ درصد کارخانجات شهرک صنعتی بیله سوار راکد است

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز نیز در این جلسه گفت: ۸۳ درصد کارخانجات و واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی ناحیه روح کندی بیله سوار راکد است.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی پارس آباد و بیله سوار زیرساخت‌ها به صورت کامل رها شده و این شهرک‌ها از حداقل‌ترین امکانات نظیر آب شرب و نیز آسفالت خیابان‌ها محروم هستند.

جهانگیرزاده ادامه داد: برای شهرستان اصلاندوز درخواست مجوز داده ایم، اما به دلیل بی توجهی مسوولین مربوطه نتیجه‌ای در این خصوص به دست نیامده است.

ضرورت رعایت عدالت در توزیع ثروت بین استان‌ها

آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خاتمه این جلسه با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع ثروت بین استان ها، عنوان کرد: این صحیح نیست که تمرکز بر روی مرکز کشور باشد چرا که ایران فقط تهران نیست.

وی افزود: جهت توسعه متوازن استان‌ها لازم است به این مساله مهم که باعث مهاجرت به مرکز کشور و ایجاد بسیاری از اختلالات اجتماعی می‌شود و تشدید محرومیت در شهرستان‌ها می‌شود، توجهات لازم انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل توزیع ثروت با لابیگری و چانه زنی را امری خطرناک و غیراصولی عنوان کرد و گفت: عدم رعایت عدالت در توزیع ثروت با روح انقلاب سازگار نیست، لذا وزارتخانه‌ها باید بر اساس نیازمندی‌های استان‌ها ثروت و امکانات را در اختیار آنان قرار دهند.

آیت الله عاملی با تاکید بر ضرورت توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایجاد واحد‌های بزرگ تولیدی در استان، بیان کرد: سرمایه گذاری‌های کلان در کشور زمانی انجام شده که اردبیل استان نبوده، لذا تاکنون عملکرد مناسب و در خور توجهی در بخش صنعت این استان انجام نشده و فعالیت‌های فعلی حاصل درایت بخش خصوصی در این استان بوده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران

عناوین برگزیده