تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۶۳۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت گلستان:

دولت واحد‌های اقتصادی کلان در گلستان ندارد/ لزوم احیای واحد‌های راکد استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ساختار اقتصادی گلستان عموماً خصوصی است و دولت واحد‌های اقتصادی کلان را در استان ندارد.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن‌زاده صبح امروز پنج شنبه ۱۸خردادماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی حکمرانی استانی چالش‌ها و التزامات حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: طی تکلیفی که از سوی استانداری گلستان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده مقرر گردیده که اقدامات نشست‌های تخصصی حکمرانی استان در ۶ بخش انجام شود که اقدامات در حوزه صنعت با محوریت اداره‌کل صمت استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در نشست‌های تخصصی اداره‌کل صمت مشکلات و چالش‌هایی را که از گذشته با آن‌ها مواجه بوده‌ایم در سه موصوع جداگانه بررسی و راهکار‌های لازم ارائه می‌شود، ادامه داد: تأمین نیاز‌های زیرساختی استان در حوزه توسعه صنعت و معدن، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای همگامی با توسعه صنعت و تأمین مالی با روش‌های نوین، سه موضوع مهم استان گلستان در حوزه صمت است.

رئیس سازمان صمت گلستان با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم تا بخش خصوصی از اتکای مالی به بانک‌ها فاصله بگیرد، تصریح کرد: برگزاری نشست‌ها و هم‌فکری سبب می‌شود تا به مرحله‌ای برسیم که بخش خصوصی هیچ‌گونه دغدغه‌ای را در حوزه فعالیت‌های خود نداشته باشد.

وی به دعوت از فعالان حوزه صنعت، پژوهشگران دانشگاه‌ها، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و دیگر دست‌اندرکارانی که صنعت‌گران در حوزه فعالیت خود با آن‌ها در ارتباط هستند اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی بحث‌هایی را در زمینه برخی قوانین دست و پاگیر و در اولویت نبودن فعالیت‌های صنف زیرمجموعه مطرح کرده که نیاز است این قوانین مرتفع و یا اینکه راهکار‌های بهتری برای آن‌ها ارائه شود.



حسن‌زاده با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها بر این است تا شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری تحت عنوان "مهار تورم، رشد تولید" محقق شود، خاطرنشان کرد: ساختار اقتصادی گلستان عموماً خصوصی است و دولت واحد‌های اقتصادی کلانی را در استان ندارد.

وی عمده فعالیت اقتصادی استان گلستان را در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و تعاون دانست که همگی خصوصی هستند و افزود: برای تحقق شعار سال باید به سمت حمایت از واحد‌های فعال موجود، توسعه فعالیت واحد‌های توانمند و دیگر ایده‌های تأثیرگذار برویم.

این مقام مسوول فعالیت برخی واحد‌های تولیدی با ظرفیت پایین را از دیگر چالش‌های استان عنوان کرد و گفت: با مدیریت تحقیقی در بازار، تغییر مدیریت واحد‌های تولید با ظرفیت پایین و تأمین منابع مالی و اداری می‌توانند نقش بسیار زیادی را در تحقق شعار سال داشته باشند.

درویشعلی حسن‌زاده احیای واحد‌های راکد استان را از دیگر راهکار‌های افزایش ظرفیت تولید استان گلستان برشمرد و اضافه کرد: بی‌شک احیای این واحد‌ها می‌تواند در تأمین اشتغال پایدار و افزایش تولید و عرضه کالا نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده