تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۰۰۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل امور استانهای وزارت صنعت:

توان بالای واحد‌های صنعتی در بی اثر کردن تحریم‌ها کارساز است

‌می‌متالز - مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توان بالای واحد‌های صنعتی در بی اثر کردن تحریم‌ها کارساز بود و امروز فعال کردن واحد‌های تولیدی در شرایط اقتصادی کنونی یک هنر در مدیریت بحران است.

به گزارش می‌متالز، ایرج حسن‌پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: نمونه بارز این صنایع، داروسازی اکسیر و داروسازی فارمد زاگرس پارس است که بیشترین سهم صادرات داروی انسانی و دامی را در کشور دارا است.
وی ضمن تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی بروجرد اظهار داشت: احیا واحد‌های صنعتی که به هر دلیل از چرخه تولید خارج شده اند، بازگرداندن آن‌ها از برنامه‌های مهم دولت است.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت بیان کرد: احیا واحد‌های صنعتی غیر فعال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و با شناسایی واحد‌های تعطیل و راکد یا واحد‌هایی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند کارشناس مجدد با حفظ اشتغال و کارآفرینی موانع تولید برطرف و احیا نماید.
حسن پور تاکید کرد: سیاست مسوولان وزارت صمت و سایر زیرگروه‌ها برداشتن موانع از مسیر حرکت واحد‌های تولیدی فعال و غیر فعال است تا با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین استمهال بدهی ها، زمینه برای تثبیت اشتغال و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحد‌های تولیدی فراهم شود.
حسن‌پور افزود: هم اکنون بخشی از مشکلات واحد‌های صنعتی راکد ناشی از مشکلات و موانع بانکی، خود تحریمی، برخی نوسانات مربوط به تحریم‌های ظالمانه اقتصادی ایجاد شده که در بخش صنایع مختلف است.
وی یادآور شد: باید از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی و تشکل‌های هم‌خانواده حوزه صمت به منظور هم‌افزایی و همفکری در رفع مسائل و مشکلات این حوزه استفاده شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخش خصوصی همواره در بحران‌های مختلف کشور از جمله کرونا در کنار و همراه با دولت و البته مردم بوده است، گفت: روسای سازمان‌ها نماینده وزیر صمت در استان‌ها و هستند و انتظار می‌رود تشکل‌های هم‌خانواده مرتبط با وزارت ضمن برقراری ارتباط و همراهی و همکاری با روسای سازمان‌ها در مسائل این حوزه، مشکلات هر بخش را به ایشان منتقل کنند تا در زمان مناسب در مرکز مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده