تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۰۲۳۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد تخت روسیه: افزایش قیمت ها با افزایش تقاضا

می متالز - به دنبال افزایش تقاضا و بهبود بازارهای صادراتی قیمت میلگرد در روسیه افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، قیمت‌های داخلی فولاد تخت روسیه در منطقه فدرال مرکزی در اطراف مسکو در معاملات اخیر افزایش یافته است که با بهبود تقاضا برای خرید و افزایش صادرات از دلایل آن بوده است.


فولاد تخت نورد گرم روسیه

فعالیت‌های تجاری در منطقه طی هفته گذشته شروع به بازیابی کرده است. یکی از معامله گران گفت: “شرکت‌های آسیایی می‌گویند که حجم محموله‌های آوریل به دلیل نگهداری زیاد محدود خواهد شد، خریداران می‌خواهند حجم موجودی را تأمین کنند. علاوه بر این، انتظار می‌رود قیمت‌ها بیشتر افزایش یابد که تا حدی به دلیل رونق صادرات است. ”

یکی از عمده‌ترین تامین کنندگان فولاد تخت روسیه، فولاد Novolipetsk در ماه آوریل کارخانه نورد گرم خود را برای هفت روز متوقف می‌کند، در حالی که Severstal، یکی دیگر از تامین کنندگان اصلی، انتظار می‌رود که در سه ماهه دوم این کار را بکند. منابع گفتند: “افزایش قیمت‌های اخیر در بازار صادرات نیز تأثیر مثبتی بر قیمت‌های داخلی داشته است. ” ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای صادرات کویل نورد گرم CIS در روز سه شنبه ۷۵۰-۷۷۵ دلار به ازای هر تن بود که ۲۵-۴۰ دلار به ازای هر تن از ۷۲۵-۷۳۵ دلار به ازای هر تن ۱ مارس افزایش داشت. در ماه فوریه قیمت آن ۶۹۰-۷۰۵ دلار در هر تن بود.

منابع رسمی گفتند که پیشنهاد‌های داخلی تولیدکنندگان برای ماه مارس ۶۸۰۰۰-۷۰،۰۰۰ روبل (۹۱۳-۹۴۰ دلار) در هر تن شنیده می‌شود، اما از نظر خریداران قابل اجرا نیست. یک سهامدار به Fastmarkets گفت: “قیمت‌ها در بازار فقط در هفته گذشته افزایش یافتند، بنابراین قیمت‌های جدید خیلی زیاد هستند. ” منابع گفتند که خریداران قیمت مناسب ورق نورد گرم را ۶۳۰۰۰-۶۴،۰۰۰ روبل در هر تن می‌دانند. در نتیجه، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای قیمت ورق نورد گرم داخلی روسیه در روز دوشنبه ۶۳۰۰۰-۶۴،۰۰۰ روبل (۸۴۶-۸۶۰ دلار) در هر تن باقی ماند که مشتمل بر ۲۰٪ مالیات بر ارزش افزوده هم بود. این قیمت از ۶۲،۰۰۰-۶۴،۰۰۰ روبل در هر تن هفته گذشته کاهش یافته است.


نورد سرد روسیه

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای قیمت داخلی ورق نورد سرد روسیه در روز ۸۰،۰۰۰-۸۲،۰۰۰ روبل در هر تن بود که ۸۰،۰۰۰ روبل در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافت. منابع گفتند قیمت پیشنهادی NLMK برای ورق نورد سرد در ماه مارس ۸۶۰۰۰ روبل در هر تن بود، اما این در ارزیابی Fastmarkets لحاظ نشده است. زیرا هیچ معامله‌ای در آن سطح قیمتی انجام نشده است. خریداران سطح قیمتی قابل اجرا برای ورق نورد سرد داخلی را حدود ۸۰،۰۰۰-۸۲،۰۰۰ روبل در هر تن می‌دانند.

تامین کنندگان قزاقستان و اوکراین ۷۹۰۰۰ روبل در هر تن را برای ورق نورد سرد پیشنهاد می‌دهند. ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای قیمت داخلی ورق‌های فولادی روسیه در روز سه شنبه ۶۲۰۰۰ روبل در هر تن بود که از ۶۰،۰۰۰-۶۲،۰۰۰ روبل در هر تن هفته گذشته کاهش یافت. پیشنهادات Asha Steel، یک تامین کننده عمده منطقه، ۶۲۰۰۰ روبل در هر تن گزارش شد. هیچ پیشنهاد جدیدی از آهن و فولاد مگنیتوگورسک (MMK)، یکی دیگر از تأمین کنندگان ورق در منطقه اطراف مسکو شنیده نشده است.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده