تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۰۲۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واگذاری تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس

‌می‌متالز - شورای عالی بورس در جلسه امروز خود، تعیین دامنه نوسان را به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران واگذار کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی دهقان دهنوی گفت: شورای عالی بورس، در راستای تغییر دامنه نوسان، سه سیاست کلی را تبیین و تصویب کرد.

وی افزود: بر این اساس، اولاً افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیاً این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع‌رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ‌سازی و ترویج روش‌های سهام‌داری غیر‌مستقیم نیز انجام شود.

سخنگوی شورای‌عالی بورس خاطرنشان کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع‌بندی‌ها در روز‌های بعدی انجام و نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان نهاد‌های مالی اخذ می‌شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهام‌داران باشد.

دهقان دهنوی در ادامه با اشاره به دیگر دستورات جلسه امروز این شورا اشاره و تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه ۱۴۰۰ سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

وی افزود: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه جویی انرژی برای کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورای‌عالی بورس اظهار کرد: این صرفه جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و قابلیت نقدشوندگی خواهد داشت.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده