تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۰۲۵۱۹
سرویس خبر : انرژی

روحانی: باید در توسعه شرق و غرب کشور توازن ایجاد کنیم

‌می‌متالز - رییس جمهوری بر لزوم ایجاد توازن و تعادل در توسعه مناطق شرق و غرب کشور تاکید کرد و گفت: این موضوع از لحاظ امنیت ملی و توسعه ایران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همواره عدم تعادلی بین شرق و غرب کشور وجود داشته است. شرق کشور از لحاظ طبیعت شرایط سختی دارد. کویر سختی‌ها و زیبایی‌ها دارد و ما حتما باید منطقه شرق ایران را آباد کنیم و توازن و تعادل را در این منطقه ایجاد کنیم و این موضوع از لحاظ امنیت ملی و توسعه ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی طرح انتقال آب به استان‌های مرکزی را طرح بزرگ و تاریخی عنوان کرد و گفت: در روز‌های اول دوستانی می‌گفتند این طرح قابل اجرا نیست. الحمدالله این طرح از سوی وزارت صمت شروع شد و همان طور که مردم عزیز ما می‌دانند تا امروز ما سه فاز خط یک را افتتاح کردیم.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: یک فاز این طرح را در آبان ماه، و دو فاز هم امروز افتتاح کردیم و با این طرح به سیرجان، مس سرچشمه و اردکان یزد آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه این مسیر انتقال آب افزود: خط دوم این مسیر از خلیج فارس و دریای عمان به سمت خراسان جنوبی و مشهد الرضا ادامه می‌یابد. خط سوم برای استان اصفهان و خط چهارم از دریای عمان برای منطقه زاهدان و زابل در سیستان و بلوچستان آبرسانی می‌کند.

روحانی بهره برداری از این طرح را تحول بسیار عظیم و بزرگ عنوان کرد و با اشاره به حجم بزرگ سرمایه گذاری در این طرح‌ها گفت: ما امروز در ساخت پمپاژ‌ها خودکفا هستیم در قدیم باید همه این‌ها را وارد می‌کردیم الحمدالله در دولت یازدهم و دوازدهم در شرکت‌های دانش بنیان کار‌های عظیم و بزرگی انجام گرفت.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده