تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۰۲۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۵۰ درصدی زیان انباشته «دی»

‌می‌متالز - مدیر عامل بانک دی از کاهش ۵۰ درصدی زیان انباشته «دی» طی یک سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت بانک دی به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه به دو صورت حضوری و آنلاین با حضور ۵۷.۰۳ درصدی از سهام‌داران در حال برگزاری است.

طی روز‌های گذشته مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰۱ درصدی دی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت صادر شده است.

بر این اساس فروش دارایی‌های مازاد (املاک و سرمایه گذاری‌ها)، وصول مطالبات غیرجاری، تسویه اضافه برداشت بانک مرکزی، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، مطالبات و مازاد تجدی ارزیابی دارایی‌ها و واگذاری سهام از جمله ۲۰ درصد از سهام نیروگاه دماوند از اقداماتی بوده است که بانک دی به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت انجام داده است.

کریمی، مدیر عامل بانک دی گفت: بانک دی سال‌ها با زیان انباشته سنگین همراه بود و مسیر سختی را طی کرده است. کاهش ۵۰ درصدی زیان انباشته در عرض یک سال کار آسانی نبود. همچنین کاهش۷ درصدی قیمت تمام شده پول، افزایش سیر صعودی درآمد‌های بانک، رشد ۵۲ درصدی اعطای تسهیلات در سال ۹۹ انجام شده و سود آن در ۱۴۰۰ رخ خواهد داشت.

وی افزود: قرارداد خوبی با صندوق توسعه و پست بانک داشته‌ایم و تلاش داریم خدمات خوبی را به سهام‌داران عمده این بانک یعنی ایثارگران ارائه دهیم.

مدیر عامل بانک دی در ارائه گزارش عملکرد این بانک گفت: بانک دی از سال ۹۵ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد و برای خروج این بانک از شمولیت این ماده تلاش شد. مجوز افزایش سرمایه بانک دی ۲۸ بهمن ماه از سوی بانک مرکزی با در نظر گرفتن سال مالی منتهی به ۳۲ شهریور و با در نظر گرفتن زیان ۷۵ میلیارد تومانی صادر شد.

وی گفت: پس از آن فرآیند اخذ مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس طی شد و افزایش سرمایه در دو مرحله از دو محل تجدید ارزیابی و آورده نقدی و مطالبات حال شده انجام شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده