تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۴۹۱
کد خبر: ۲۰۲۶۰۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل توانیر خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردی برای توسعه شبکه برق/ اقبال اوراق سلف

‌می‌متالز - مدیرعامل توانیر از سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردی برای توسعه شبکه برق در سال جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار در تاریخ این صنعت، اوراق سلف در بخش انتقال و فوق توزیع عرضه شد که مورد اقبال واقع شد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن متولی‌زاده در مراسم اختتامیه پویش الف -ب-ایران با اشاره به اینکه در سال جاری گرم‌ترین تابستان طی ۵۰ سال گذشته را پشت سر گذاشته شد و در زمستان هم با محدودیت شدید تامین سوخت نیروگاه‌ها مواجه بودیم، گفت: سال جاری تامین منابع مالی به دلیل وابستگی گردش منابع به هدفمندی یارانه‌ها، صنعت برق را دچار چالش جدی کرده بود، اما ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه شبکه محقق شده و تلفات شبکه برق برای اولین سال به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: طرح برق امید با هدف تشویق مشترکان به کاهش و اصلاح الگوی مصرف تدوین و برنامه‌ریزی شد که تاکنون، تعداد مشترکان پرمصرف ۶ درصد کاهش داشته است. بورس انرژی به‌منظور کاهش دخالت دولت در خرید و فروش برق و ایجاد بازار رقابتی مناسب توسعه پیدا کرد. سال جاری برای اولین بار در تاریخ صنعت برق، اوراق سلف در بخش انتقال و فوق توزیع عرضه شد که مورد استقبال قرار گرفت. با حذف قبوض کاغذی برق و الکترونیکی شدن ارائه خدمات به مردم، مراجعه به شرکت‌های توزیع به صفر رسیده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده