تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۲۷۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد؛

برنامه ذوب آهن برای صادرات تولیدات مازاد بر نیاز

‌می‌متالز - معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان پس از تأمین نیاز‌های بازار داخلی و در راستای برآورده کردن نیاز‌های ارزی خود و کشور، صادرات تولیدات مازاد بر نیاز بازار داخلی را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش می‌متالز، بهزاد کرمی در خصوص موفقیت ذوب آهن در حوزه صادرات، اظهار کرد: با توجه به بهبود روند تأمین مواد اولیه و همچنین به کارگیری روش‌های نوین تولید، راندمان شرکت ذوب آهن افزایش یافته است و با استفاده از روش‌های باز گردانی و همچنین با توجه به مزیت کیفیت برند شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان این مجموعه توانسته از شرایط زیان انباشته به سوددهی سالیانه برسد.

وی افزود: صادرات این شرکت شامل تمام محصولات طویل ساختمانی طبق استاندارد‌های ملی ایران و استاندارد‌های جهانی از قبیل انواع تیرآهن، انواع میلگرد، کلاف صنعتی و ... است.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن نام ذوب آهن اصفهان در لیست تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و همچنین ایجاد مشکلات در فرآیند‌های بانکی بین المللی، این شرکت با مشکلات متعددی مواجه است، تصریح کرد: البته با اتخاذ تدابیر ویژه و به کار بردن روش‌های جایگزین در معاملات خارجی باوجود تحریم‌های ایجاد شده علیه ایران، توانسته است روند صادرات خود را با کمترین هزینه ممکن و بیشترین سودآوری محقق کند تا آنجا که سودآوری این شرکت در سال گذشته نشان از این مدعا است.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان درآمد‌های حاصل از صادرات خود را در بازار‌های متشکل ارزی بانک مرکزی عرضه و از این طریق به تامین نیاز‌های کشور کمک زیادی کرده است، ادامه داد: همچنین این شرکت بخشی از درآمد ارزی را صرف تأمین مواد اولیه و قطعات وارداتی مورد نیاز خود می‌کند.

یزدی زاده با تاکید بر اینکه به طور قطع تحریم‌ها مشکلاتی را در بازار‌های صادراتی ذوب آهن ایجاد کرده است، گفت: البته این شرکت توانسته است با استفاده از روش‌های جایگزین، این هزینه‌ها را به حداقل رسانده و در بسیاری از مواقع، هزینه‌های ناشی از تحریم‌ها را به صفر برساند.

وی تأکید کرد: ذوب آهن اصفهان پس از تأمین نیاز‌های بازار داخلی و در راستای برآورده کردن نیاز‌های ارزی خود و کشور، صادرات تولیدات مازاد بر نیاز بازار داخلی را برنامه ریزی کرده است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده