تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۰۲۷۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
Joachim Schrouder مدیرعامل شرکت آلمانی RCG (مشاور اجرای دیجیتال سازی فولاد مبارکه) در گفت و گو با ماهنامه تخصصی پردازش عنوان کرد:

شناسایی فرصت‌های استفاده از فناوری پیشرفته، پیاده سازی استراتژی واحد تجاری پایدار و موفق، شناسایی و تدوین برنامه‌ها با هدف رشد سود و ... / اعلام آمادگی شرکت RCG برای دیجیتال سازی صنایع فولادی و معدنی در ایران

‌می‌متالز - شرکت آلمانی (RCG) RESEARCH & CONSULTING GROUP یک گروه مشاوره استراتژی در سطح جهانی است که به شرکت‌های پیشرو بین المللی در صنعت فولاد، فلزات و معدن خدمات ارائه می‌کند تا با کمک به مشتریان خود، اهداف و فرصت‌های تعیین شده در رشد کسب و کار تحول دیجیتال ایجاد شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از ماهنامه تخصصی پردازش، ماهنامه تخصصی پردازش در حاشیه "یازدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن" و در محل غرفه RCG گفت و گویی با آقای JOACHIM Schrouder به عنوان صاحب شرکت RCG انجام داد که با هم می‌خوانیم:
او که ۳۰ سال سابقه کار در فولادسازی دارد و در بیش از ۴۰ کشور جهان پروژه اجرا کرده و طبق گزارش "ورد استیل" با ۲۰ شرکت برتر تولید فولاد جهان مانند آرسلورمیتال و سایر شرکت‌های سطح یک جهانی فعالیت کرده است، گفت: از ۱۰سال پیش در بازار ایران در دو حوزه کاری مختلف از جمله مطالعه فنی اقتصادی و استراتژی تحلیل بازار و نیز رشد و بهره وری صنایع فولادی و معدنی مشغول به کار شدیم.

شناسایی فرصت‌های استفاده از فناوری پیشرفته، پیاده سازی استراتژی واحد تجاری پایدار و موفق، شناسایی و تدوین برنامه‌ها با هدف رشد سود و ... / اعلام آمادگی شرکت RCG برای دیجیتال سازی صنایع فولادی و معدنی در ایران


"شرودر" با اعلام این که ما یک شرکت مشاوره تخصصی در صنعت فولاد، فلزات و معدن هستیم، به استراتژی سازمان تحت پوشش خود اشاره کرده و گفت: توسعه یک استراتژی شرکتی با پیاده سازی استراتژی واحد تجاری پایدار و موفق و کمک به آنها، شناسایی و تدوین استراتژی‌هایی که از رشد سودآوری بازیگران پیشرو در جهت حمایت می‌کنند. هم چنین طراحی، تحلیل و ارزیابی پروژه‌های سرمایه گذاری تا زمانی که معامله انجام شود و در عین حال توجه به همسویی و هماهنگی پروژه‌ها با اهداف کارآفرینی از جمله استراتژی های این شرکت محسوب می‌شود.
به گفته وی زمینه سازی برای درک بهتر بازارها، مشتریان و موقعیت رقابتی در سطح دقیق تر، تدوین استراتژی‌هایی برای افزایش تولید و افزایش حاشیه سود از طریق به سازی، توازن ترکیب محصولات در مقابل حجم و قیمت محصول، شناسایی اختلالات احتمالی زنجیره ارزش مشتری (به عنوان مثال، جایگزینی مواد تغییر به مصرف چرخشی، عدم واسطه گری) و ایجاد واکنش‌های موثر، بهینه سازی مدل عملیاتی تجاری و فرآیند‌های کسب و کار، شناسایی فرصت‌های استفاده از فناوری‌های پیشرفته در صورتی که توجیه شده باشد، از جمله سیاست‌های این شرکت در خصوص بازار، مشتریان و بخش فروش است.
مدیر عامل شرکت RCG موضوع عملیات فناوری و انقلاب صنعتی نسل چهارم را مورد اشاره قرار داد و گفت: بهینه سازی تولید و عملکرد عملیاتی ضمن کاهش هزینه‌ها با تمرکز بر قابلیت اطمینان، توان عملیاتی و کیفیت دستگاه و همچنین سازمان، اتخاذ تصمیمات درست در زمینه سرمایه گذاری، استفاده بهینه از فناوری ها، رویکرد‌ها و بینش‌های انقلاب صنعتی نسل چهارم از موضوعاتی است که این شرکت در این زمینه توجه بسیاری به آن دارد. ضمن آنکه این روش تمام مراحل تولید و کلیه فرآیند‌های مهم پشتیبانی از جمله تعمیر و نگهداری، خرید و تدارکات، برنامه ریزی عملیات و فروش و زنجیره تأمین را شامل می‌شود.

وی افزود: از پنج سال گذشته تاکنون و با هدف ارتقا دانش و مهارت‌های تخصصی، دانشگاه آخن آلمان را به مبارکه معرفی کردیم تا در زمینه دیجیتال سازی بتوانند به اهداف خود دست یابند. در همین اثنا متوجه شدیم که آن‌ها (فولاد مبارکه) در نواحی مختلف کشور در حال اجرای پروژه‌های بسیاری هستند که از پیشرفت قابل توجهی نیز برخوردار بوده اند. اما نکته‌ای که برای ما جای تعجب و خوشحالی داشت آن بود که آن‌ها از ابتدا تمهیدات لازم برای این کار را اندیشیده و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان زیرساخت‌های لازم را مهیا کرده بودند. در آن هنگام ما نیز سریعا نقشه راه و کل پروژه‌های تعریف شده در راستای انقلاب صنعتی چهارم را ارزیابی و در قالب مقایسه با فولادسازان بزرگ جهان، محدوده ریسک آن‌ها را مورد بررسی و تمام اطلاعات را با یکدیگر مورد مطالعه قرار دادیم؛ و سپس با شرکت ایریسا در زمینه انقلاب صنعتی نسل چهارم در فاز‌های یک، دو و سه عملا همکاری را آغاز کردیم.

شناسایی فرصت‌های استفاده از فناوری پیشرفته، پیاده سازی استراتژی واحد تجاری پایدار و موفق، شناسایی و تدوین برنامه‌ها با هدف رشد سود و ... / اعلام آمادگی شرکت RCG برای دیجیتال سازی صنایع فولادی و معدنی در ایران

شرودر با اعلام این که خوشبختانه این پروژه جزء اولویت‌های مدیر عامل مبارکه است و این قطعا کمک قابل توجهی برای پیشبرد اهداف داشته و این رویکرد زمینه گسترش فعالیت‌ها را تسریع می‌کند تا کارکرد قدیمی کارخانه به روز شود، اظهار داشت: ارزیابی و تحلیل ما این است که سود عملیاتی سالانه فولاد مبارکه با انجام این کار ۶ تا ۸ درصد بهبود یابد.
او با اشاره به این که در اروپا، آمریکا و روسیه نیز دیجیتال سازی بین ۳ تا ۵ سال به طول می‌انجامد گفت: در حال حاضر در ایران نیز پروژه‌هایی تعریف و مشخص شده که از چهار ماه پیش کلید خورده و به تدریج اجرا خواهد شد.
مدیر عامل شرکت RCG یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت در ایران با وجود افراد بسیار حرفه‌ای در صنعت فولاد و احساس نیاز آنان به دیجیتال سازی دانست و افزود: صنعت فولاد ایران علیرغم تحریم‌ها از نقاط قوت بسیار زیادی برخوردار است که متخصصان آن می‌توانند با بهره گیری از دانش روز جهان به بالاترین تکنولوژی‌ها دست یابند.

منبع: ماهنامه تخصصی پردازش

عناوین برگزیده