تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۰۲۷۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

نقش راهکار‌های سازمانی ایرانسل در توسعه ارتباطی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

‌می‌متالز - گسترش استفاده از اینترنت و پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی در سراسر جهان، برقراری ارتباط میان افراد را آسان‌تر از همیشه کرده است و در آینده نیز این تسهیلات، در سطح وسیع‌تری پاسخگوی نیاز کسب‌وکار‌ها خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، هر چه شرکت‌ها بزرگتر می‌شوند، گستردگی ارتباطات برای آن‌ها معنای بیشتری پیدا می‌کند. درنتیجه دست‌یابی به راهکار‌های نوین و در عین حال ساده برای برطرف کردن مشکلات احتمالی در زمینه برقراری ارتباطات و فراهم کردن امنیت اطلاعات، مهم و پیچیده می‌شود. علاوه بر این، با بروز مشکلاتی، چون شیوع ویروس کرونا و اهتمام شرکت‌ها به دورکاری، مفهوم جدیدی در مبحث ارتباط شکل گرفته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، صاحبان کسب‌وکار‌هایی که با پروژه‌های وسیع و تعدد نیروی انسانی مواجه بودند، برای مدیریت شرایط پیش‌آمده تلاش بیشتری کردند؛ کاری که جز با برخورداری از امکانات و بستر مناسب میسر نیست.

از جمله سازمان‌هایی که با توجه به ماهیت صنعت و گستردگی فعالیت‌هایش از این قاعده مستثنی نبود، شرکت شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. این شرکت که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند، با دارا بودن بیش از بیست هزار نفر نیرو، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های ایران محسوب می‌شود. تعداد بالای پرسنل و نیازمندی به فراهم کردن راه ارتباطی پایدار و همچنین حفظ امنیت اطلاعات، باعث شده تا این شرکت از راهکار‌های سرویس شبکه امن همراه (APN) و موبایل سازمانی (MVPN) که توسط کسب‌وکار سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود، استفاده کند. اما این تجربه چگونه شکل گرفت؟

تجربه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از سرویس APN ایرانسل

مهم‌ترین چالش شرکت فولاد مبارکه اصفهان، یافتن راهکاری برای تبادل اطلاعات مهم درون‌سازمانی در بستری به‌غیراز اینترنت و بالابردن امنیت داده‌ها بود.

عدم حضور مدیران در سازمان به دلیل مواردی، چون مأموریت‌ها، جلسات و مسافت زیاد کارخانه تا منزل، به یکی دیگر از چالش‌های عمده این شرکت تبدیل شده بود؛ چراکه باعث می‌شد فرایند تأییدات و نظارت روی برخی فعالیت‌ها توسط مدیران به تعویق بیفتد.

این شرکت در راستای رفع این چالش‌ها، تصمیم گرفت تا از کارتابل همراه مدیران استفاده کند. کارتابلی که بستر ارتباطی دائمی، امن و اختصاصی برای استفاده از آن، از طریق سرویس APN ایرانسل ایجاد شده است.

کارتابل همراه این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا بتوانند به‌راحتی در هر مکان و هر زمان، از طریق تلفن همراه شخصی، بر فرایند‌های مختلف نظارت داشته باشند. همچنین به کمک ایرانسل، کل شبکه دیتای مسیر اصفهان – مبارکه، از لحاظ پوشش و سرعت دیتا ارزیابی و بهینه‌سازی شد تا به تسهیل هرچه بیشتر این فرایند کمک کند.

از دلایل انتخاب سرویس APN ایرانسل توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پیشرو بودن این شرکت در ارائه این سرویس و همچنین نیاز به انتقال داده‌ها به امن‌ترین شکل ممکن، روی شبکه‌ای غیر از بستر عمومی اینترنت است. از طرفی با توجه به نیاز بیشتر به دورکاری در دوران کرونا، مدیران ارشد واحد‌های ستادی از این سرویس بیش‌ازپیش بهره می‌برند. به‌علاوه، با وجود قابلیت توسعه‌پذیری و گسترش سرویس APN، می‌توان از آن برای سایر سطوح مدیریت، مانند مدیران میانی و سرپرستان نیز استفاده کرد.

موبایل سازمانی ایرانسل؛ پاسخی به چالش‌های ارتباطی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

ارتباط میان کارکنان فولاد مبارکه پیش‌ازاین توسط دستگاه‌های بی‌سیم نسل قدیم انجام می‌گرفت. یکی از معضلات استفاده از این بی‌سیم‌ها، آنتن‌دهی ضعیف آن در محیط کارخانه بود. در نهایت شرکت فولاد مبارکه وادار به جمع‌آوری این سیستم شد و به دنبال راهکاری یکپارچه بود که عملکرد بهینه‌تری نسبت به آن داشته باشد.

ازاین‌رو، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به استفاده از سرویس موبایل سازمانی که به‌راحتی بر بستر سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود، روی آورد.

سهولت در برقراری ارتباطات درون سازمان و رایگان شدن مکالمات، منجر به کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها شده است. همچنین آنتن‌دهی این خطوط حتی در سازه‌های بتنی و فولادی و امکان برقراری ارتباط آسان در ایام دورکاری و تعطیلی‌های ناخواسته، موانع بسیاری را از پیشروی این شرکت برداشته است.

استفاده از این دو راهکار در شرکت فولاد مبارکه، باعث برطرف شدن نگرانی مدیران این مجموعه از عدم پایداری و امنیت داده‌های مهم سازمانی شده است. همچنین رهایی از معضلات این شرکت در برقراری ارتباط آسان و بدون هزینه میان کارکنان، رضایت نسبتاً بالایی را در پی داشته که به‌یقین می‌تواند در آینده‌ای نزدیک شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر را نیز به سمت بهره‌گیری از این امکان ترغیب کند.

منبع: راه پرداخت

عناوین برگزیده