تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۲۷۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

درباره فعالیت‌های فولاد تاراز چهارمحال چه می‌دانید؟

‌می‌متالز - شرکت فولاد تاراز چهارمحال، در سال ۱۳۸۷، با سرمایه گذاری مشترک دو شرکت آتیه فولاد نقش جهان و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد در استان چهارمحال و بختیاری تاسیس شد. این شرکت «صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال» نام گرفت که برگرفته از کوه تاراز در استان چهارمحال و بختیاری و به معنی شکوه، عظمت و زیبایی است.

به گزارش می‌متالز، ۱. عملیات ساخت و نصب تجهیزات کارخانه از سال ۱۳۹۰، در زمینی به مساحت ۷/۲ هکتار واقع در شهرک صنعتی شهرکرد آغاز شد و در آبان ماه ۱۳۹۵، معاون اول رئیس جمهور آن را افتتاح کرد تا به بهره‌برداری برسد.

۲. مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری، سعید رشیدی نام دارد و حسین کفعمی لادانی به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت دارد. همچنین نادر حسین زاده، عضو هیئت مدیره و مدیر کارخانه است و سعید رشیدی، علیرضا ملکی و بهزاد بهادرانی اعضای هیئت مدیره این شرکت را تشکیل می‌دهند.

۳. یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم با ظرفیت اسمی ۲۶۰ هزار تن در سال، در این شرکت نصب شده است.

۴. کلاف گالوانیزه تولیدی در شرکت فولاد تاراز دارای ضخامت ۰.۳ میلیمتر تا دو میلیمتر است که با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد‌هایی که نشان از کیفیت بالاتر نسبت به ورق‌های گل یا بدون گل جهانی دارد، به صورت گل ریز و درشت است.

۵. شرکت فولاد تاراز تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه با پوشش رنگی، به نام گالواتاراز است که تولید محصول زیبا و خلاقانه از توانایی‌های ویژه این شرکت به حساب می‌آید.

۶. کیفیت در کلیه فرآیند‌ها و محصولات و توجه به نیاز‌های مشتریان از مهم‌ترین اهداف مدیران و کارکنان شرکت فولاد تاراز برشمرده می‌شود.

۷. شرکت فولاد تاراز چهارمحال محصولات گالوانیزه، گالوانیزه رنگی «گالواتاراز» و گالوالوم را تولید می‌کند. از جمله خواص این محصولات می‌توان به خاصیت رنگی بودن، مقاومت بالا در برابر شوره زدن «تا ۲۵۰ ساعت»، خاصیت خودروانکار، تنوع رنگ تولیدی و ضد اثر انگشت اشاره کرد.

۸. در تولید محصول گالوانیزه شرکت فولاد تاراز چهارمحال، محصول گالوانیزه با پوشش محلول کروم سه ظرفیتی تولید می‌شود، در حالی که کروم شش ظرفیتی در اکثر شرکت‌های رقیب مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع به شدت برای سلامتی انسان مضر بوده و تاثیرات مخرب محیط‌زیستی به دنبال دارد.

۹. شرکت فولاد تاراز چهارمحال دارای استاندارد‌های سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت زیست محیطی، مدیریت سلامت شغلی و ایمنی و … است.

۱۰. سهام‌داران این شرکت آتیه فولاد نقش جهان، هلدینگ توکا فولاد، شرکت پارس فولاد مبین و شرکت فولاد زاگرس هستند.

منبع: کاماپرس

عناوین برگزیده