تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۰۲۷۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۳ نکته که باید درباره میدکو بدانید

‌می‌متالز - شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به صورت خصوصی و سهامی عام با نماد «میدکو» در فرابورس حضور دارد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت با هدف سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش معادن و صنایع معدنی ایران و با مجوز سازمان بورس اوراق بهادار، همراه با پذیره نویسی عمومی و سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. سرمایه میدکو با افزایش در شش مرحله رو به رو شده و به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

۱. مدیرعامل میدکو، علی اصغرپورمند و رئیس هیات مدیره آن مجید قاسمی است. همچنین اشرف سمنانی مشاور مدیرعامل و عضو هیات مدیره و علی پالیزاد، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره هستند. بهرام سبحانی نیز به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت شناخته می‌شود.

۲. این شرکت مادر تخصصی، با تغییر مدیریت خود در سال ۱۳۸۷ بر آن شد تا با هدف توسعه معادن و صنایع معدنی، تقویت بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت، توسعه کارآفرینی صنعتی و معدنی و بالفعل ساختن ظرفیت‌های بالقوه کشور کوشش کند و پیگیری مداوم کند.

۳. میدکو توانسته است در زمینه تخصصی معدن و صنایع فعالیت کند و از نظر حجم طرح‌ها و ماهیت آن‌ها در حال تبدیل شدن به یک مدل توسعه‌ای برای ایران است.

۴. با توجه به زمینه‌های خوب مهندسی و مدیریتی در این هلدینگ و عملکرد خوب آن در منطقه خاورمیانه، توانسته است یکی از در رده ۱۰ شرکت معدنی برتر جهان قرار گیرد.

۵. شرکت میدکو بیشترین فناوری تولید مس به طریق بیولیچینگ صنعتی در جهان را دارا است. همچنین بیشترین سطح فن آوری در روش کوره بلند و احیاء مستقیم در ایران را به کار گرفته است.

۶. این هلدینگ تخصصی با هدف سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی ایران فعالیت می‌کند. همه شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ نیز تامین کننده این هدف تخصصی هستند.

۷. مدل مدیریت هلدینگ میدکو مبتنی بر کنترل استراتژیک است. به این ترتیب که تنظیم ضوابط و استاندارد‌های یکسان مسلط بر شرکت‌های زیرمجموعه بر عهده ستاد هلدینگ است و بر اجرای آن‌ها نظارت دارد. شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو در اداره شرکت خودشان مستقل و تابع هیات مدیره خودشان هستند.

۸. این مجموعه با شعار «توسعه ما از معدن آغاز می‌شود و هدف آن ارتقای ارزش سهام سهامداران است»، سلامت، سرعت، دقت، نظم و یگانگی را از ویژگی‌های خود می‌داند.

۹. توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، دارای استاندارد‌های سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم استاندارد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است.

۱۰. این شرکت دارای جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی در سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است. همچنین هلدینگ میدکو دارای جوایز رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران از سال ۹۲ تا ۹۹ است.

۱۱. شرکت میدکو در سال ۹۹ برنده تندیس برنزین هفتمین جایزه بهره وری شد و لوح عضویت حقوقی میدکو در انجمن روابط عمومی، لوح تقدیر تندیس برنزین هفتمین جایزه بهره وری، تندیس همایش فلزات غیرآهنی دنیای اقتصاد و تندیس هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان را به دست آورد.

۱۲. شرکت‌های مبنای خاورمیانه، سرمایه‌گذاری پارس آریان، راهبرد سرمایه ایرانیان، گروه ارزش آفرینان پاسارگاد، تجارت پیشگان میهن نگر پارس و شرکت دانا گستر پارسیان، از جمله سهام‌داران میدکو هستند.

۱۳. از دیگر سهام‌داران این شرکت می‌توان به اندیشه تجارت سروش سهند، پویا اندیشان سرزمین ماد، شرکت ساختمان پوشش تامین آتیه و شرکت توسعه تجارت غرب ایرانیان اشاره کرد.

منبع: کاماپرس

عناوین برگزیده