تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۲۷۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۱۱ درصدی تولید «ارفع» در بهمن ماه

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه سال جاری موفق به تولید ۱۳۹ هزار و ۸۲۲ تن محصول شد که نسبت به ماه پیش از آن ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد و این شرکت توانست در بهمن ماه چهار هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال درآمد داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به مشکلات تخصیص گاز و برق به واحد‌های تولیدکننده فولاد و آهن اسفنجی طی دی ماه سال جاری، تقریبا تمامی شرکت‌ها افت تولید داشتند، اما با برطرف شدن این مشکل در بهمن ماه، روند صعودی تولیدات از سر گرفته شد و شرکت آهن و فولاد ارفع نیز تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی خود را در بهمن ماه سال جاری به طور قابل توجهی افزایش داد.

تولید ۱۳۹ هزار تن محصول در ارفع

نمودار ۱ حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه سال جاری توانست ۶۶ هزار و ۱۱۶ تن شمش فولادی تولید کند که در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۰ درصد رشد دارد. این شرکت در دی ماه ۵۹ هزار و ۸۷۶ تن شمش فولادی تولید کرد. لازم به ذکر بوده جمع تولید شمش فولادی ارفع در ۱۱ ماه امسال به ۷۴۶ هزار و ۱۶۲ تن رسید.

«ارفع» در بهمن ماه سال جاری موفق به تولید ۷۳ هزار و ۷۰۶ تن آهن اسفنجی شده است که در مقایسه با ماه پیش از آن ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد. این شرکت در دی ماه سال جاری توانسته بود ۶۵ هزار و ۲۰۳ تن آهن اسفنجی تولید کند. گفتنی است که «ارفع» در ۱۱ ماه سال جاری موفق به تولید ۷۶۸ هزار و ۷۰۱ تن آهن اسفنجی شده است.

مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه سال جاری به ۱۳۹ هزار و ۸۲۲ تن رسید که در هم‌سنجی با ماه پیش از آن حاکی از رشد ۱۱ درصدی است. ارفع در دی ماه توانسته بود ۱۲۵ هزار و ۷۹ تن محصول تولید کند.

رشد ۱۱ درصدی تولید «ارفع» در بهمن ماه

فروش ۴۶ هزار تن شمش فولادی در بهمن ماه

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه سال جاری توانست ۳۶ هزار و ۲۶۶ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت توانسته بود در دی ماه ۵۵ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. جمع فروش داخلی ارفع در ۱۱ ماه سال جاری به ۵۷۶ هزار و ۶۸۳ تن رسید.

آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه سال ۱۳۹۹، توانسته است ۱۰ هزار و ۴۷ تن شمش فولادی را صادر کند. این شرکت در دی ماه سال جاری موفق به صادرات ۳۲ هزار و ۶۷۶ تن شمش فولادی شده بود. مجموع صادرات شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع در ۱۱ ماه سال جاری ۱۲۶ هزار و ۲۲۴ تن بود.

مجموع فروش شمش فولادی ارفع در بهمن ماه سال جاری ۴۶ هزار و ۳۱۳ تن بود. آهن و فولاد ارفع در دی ماه سال جاری ۸۸ هزار و ۱۷۶ تن شمش فولادی در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رسانده بود. مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت آهن و فولاد ارفع در ۱۱ ماه سال جاری به ۷۰۲ هزار و ۹۰۷ تن رسیده است.

رشد ۱۱ درصدی تولید «ارفع» در بهمن ماه

«ارفع» در بهمن ماه ۴۹۱ میلیارد تومان درآمد داشت

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی بهمن ماه سال جاری، توانست سه هزار و ۸۵۶ میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال درآمد کسب کند. این شرکت در دی ماه موفق شده بود ۶ هزار و ۲۵۹ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال درآمد داشته باشد. میزان درآمد حاصل از فروش داخلی «ارفع» در ۱۱ ماه امسال ۴۶ هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال بود.

«ارفع» در بهمن ماه سال جاری توانست یک هزار و ۵۹ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال درآمد داشته باشد. این شرکت در دی ماه سال جاری سه هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال درآمد از فروش شمش فولادی از بازار‌های صادراتی کسب کرد. ضمن اینکه درآمد صادرات ۱۱ ماهه امسال شرکت آهن و فولاد ارفع به ۱۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال رسید.

شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه امسال از محل فروش داخلی و صادراتی شمش فولادی خود چهار هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال درآمد داشت. این شرکت در دی ماه سال جاری توانست از محل فروش شمش فولادی خود ۹ هزار و ۹۱۶ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال درآمد کسب کند.

«ارفع» در ۱۱ ماهه سال جاری موفق به کسب ۵۷ هزار و ۹۴۰ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹۱ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۰ هزار و ۳۳۵ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال درآمد داشت.

رشد ۱۱ درصدی تولید «ارفع» در بهمن ماه

نمودار ۴ نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در بهمن ماه سال جاری در بازار‌های داخلی و صادراتی به ۱۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن با افت همراه بود. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در ۱۱ ماه سال جاری به ۸۶ میلیون و ۵۳۶ هزار ریال به ازای هر تن رسید.

رشد ۱۱ درصدی تولید «ارفع» در بهمن ماه

منبع: فلزان آنلاین

عناوین برگزیده