تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۰۲۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طهماسبی:

قیمت لپ‌تاپ برابر دستمزد یکسال کارگران شده است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: قیمت موبایل و لپ تاپ با دستمزد یک سالِ یک کارگر برابر است به این معنا که فردی با حدود ۲ میلیون تومان باید تمام دریافتی خود طی یک سال را پس انداز کند تا در صورت ثبات قیمتی بتواند موبایل و لپ تاپ خریداری کند.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی با انتقاد از گرانی موبایل و لپ تاپ، گفت: از یک سو به دلیل محدودیت ارزی و کاهش واردات موبایل و لپ تاپ و از سوی دیگر رشد نرخ ارز، موجب افزایش قیمت این کالا‌ها در بازار شده است.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید در سال‌های گذشته برای تولید موبایل و لپ تاپ برنامه‌ریزی می‌کردند، افزود: کوتاهی متولیان امر در تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی موجب عقب افتادگی کشور در این حوزه شده که هزینه این کوتاهی و اهمال را مردم باید بپردازند.

وی اضافه کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به دنبال تولید موبایل و لپ تاپ داخلی به منظور تامین نیاز مردم باشند، زیرا قیمت موبایل و لپ تاپ با درآمد یک سالِ یک کارگر برابر است به این معنا که فردی با حدود ۲ میلیون تومان باید تمام دریافتی خود طی یک سال را پس انداز کرده تا در صورت ثبات قیمتی بتواند موبایل و لپ تاپ خریداری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا موبایل و لپ تاپ به یکی ملزومات و نیاز‌های اساسی دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده و از آنجا که قیمت این کالا‌ها سربه فلک کشیده، باید تدابیر ویژه‌ای برای واردات این کالا‌ها اتخاذ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با تامین موبایل و لپ تاپ ارزان قیمت برای دانش آموزان و دانشجویان نیاز این افراد از بازار لوکس جدا می‌شود، تصریح کرد: دولت ارز مناسب را برای واردات موبایل و لپ تاپ را تخصیص دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده