تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۲۰۲۸۳۶

آموزش نرم‌افزار دیتاماین

می متالز - انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه کاشان، صنعتی اصفهان و یزد دوره جامع آموزش نرم‌افزار دیتاماین را برگزار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، این دوره طی ۱۲ ساعت در روز‌های یکشنبه ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ و سه‌شنبه ۱۷:۳۰ تا ۱۹ برپا می‌شود و شروع آن از ۱۶ فروردین خواهد بود.

نحوه ساخت یک پروژه در دیتاماین، رسم مقاطع قائم زمین‌شناسی، ساخت مدل هندسی کانسار، آشنایی با پروتوم و ساخت مدل بلوکی سنگ دربرگیرنده ماده معدنی، تخمین عیار و ارزیابی ذخیره با عکس مجذور فاصله، ساخت مددل بلوکی کانسار و آشنایی با فایل‌های دیتابیس از جمله سرفصل‌های این دوره است که با تدریس دکتر علی دباغ (عضو هیات علمی دانشگاه یزد) برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره واتساپ ۰۹۱۰۲۰۹۱۷۲۴ پیام دهند.

طراحی یک معدن، کلیدی‌ترین مرحله معدن کاری است، که برای انجام صحیح طراحی معدن، نیاز است که ابتدا اطلاعات دقیق از اکتشاف جمع آوری شود. سپس این اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند. تحلیل مناسب و دقیق این اطلاعات، نیازمند نرم افزار قوی و سه بعدی است تا بتوان مدلی کامل از معادن معدنی تهیه کرد.
دیتاماین نرم افزاری است که با به کار گیری الگوریتم‌های طراحی و برنامه ریزی معدن، می‌تواند برای مهندسان و طراحان معدن به منظور برنامه ریزی تولید و تعیین محدوده نهایی معدن کمک شایانی باشد.
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده