تاریخ: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۲
بازدید: ۵۷۳
کد خبر: ۲۰۲۸۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پیام رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت فرارسیدن سال ۱۴۰۰

فرصتی نو برای تحول

‌می‌متالز - وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو پیامی به مناسبت آغاز سال جدید و نوروز ۱۴۰۰ صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، در پیام وجیه‌الله جعفری آمده است: طبیعت بار دیگر نو شد و نوید آغازی دوباره را در ایران عزیزمان طنین انداز کرد.

بهار نماد " تغییر و تحول در شرایط طبیعت است؛ و قطعاً فرصتی برای "آغاز و تغییر" در دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در راستای نیل به اهداف، رویکرد‌ها و استراتژی‌های جدید است که می‌تواند در بُعد معنوی به کمال الهی و در بُعد مادی به توسعه، رشد روز‌افزون اقتصادی و اشتغال پایدار برای ایران عزیز و سربلند بیانجامد.

در سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران نیز با تلاش وهمدلی و هماهنگی در انجام امور و برنامه ریزی در راستای اهداف تعیین شده امیدوارم نقطه آغازین تحولی جدید با روش‌ها وحرکت‌های نو گردد که بتواند با دیدگاه توسعه و تحول گرا در بخش معدن و صنایع معدنی، و رصد تحولات این حوزه، مقوله"حمایت" را در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های خود مورد توجه قرار دهد. این سازمان در سالی که گذشت با همراهی شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه، برنامه‌های خود را ذیل سیاست‌های توسعه ای، اجرایی کرد.

بهره برداری از ۳.۴ میلیارد دلار طرح در سال ۹۹، توسعه اکتشاف و سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های توسعه گرا، توسعه زیرساخت‌ها و افتتاح خط اول و آغاز خط دوم و سوم و چهارم پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق و فلات مرکزی با سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی و حمایت وزیر محترم صنعت، معدن تجارت، توجه و نهادینه کردن شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از نظرات نخبگان در توسعه بخش استحصال و فرآوری مواد استراتژیک و عناصر نادر خاکی، تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه برای طرح‌های جدید و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و عرضه سهام آن‌ها در بورس و تفاهم با بانک‌ها در جهت تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها و... بخشی از برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بود ونکته حایز اهمیت در ثبت این موفقیت این است که کشور در شرایط تحریم‌های بی سابقه و شیوع بیماری کرونا به سر میبرد و باعث افتخار است که اعلام کنم این عوامل نه تنها موجب توقف فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی نشد، بلکه رشد تولید محصولات این صنعت در سال "جهش تولید" رقم خورد؛ و امیدوارم درسال جدید علاوه بر توسعه و تکمیل برنامه‌های فوق زمینه‌های توسعه جدید در بخش معدن و صنایع معدنی با ایفای نقش واقعی و اصلی سازمان فراهم کنیم.

به طور حتم ایمیدرو مطابق با سیاست‌های اقتصادی کشور، همچون گذشته برنامه‌های خود را در سال پیش رو راهبری و عملیاتی خواهد کرد. باعث افتخار است که اعلام کنم؛ همکارانم در واحد‌های صف و ستاد حوزه معدن و صنایع معدنی همواره با تلاشی ستودنی و قابل تقدیر، به دنبال اجرای برنامه‌ها هستند و امیدوارم با این روحیه خستگی ناپذیر همکارانمان در سال جدید، شاهد موفقیت‌های این بخش تاثیرگذار در اقتصاد ملی باشیم.

ضمن عرض تبریک و شادباش سال جدید و اعیاد شعبانیه، امیدوارم سال نو، سالی توام با برکت به ویژه سلامتی و تندرستی برای مردم عزیزمان باشد و در سال پیش رو بیش از پیش شاهد عزت و موفقیت ایران بزرگ باشیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده