تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۵۰۴
کد خبر: ۲۰۳۰۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارگر سرپرست خانواده ۴ نفره با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق، چه کند؟ / اصلاح مزد ۱۴۰۰ پیگیری می‌شود؟

‌می‌متالز - دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ را با توجه به افرایش سرسام‌آور هزینه‌ها و گرانی و تورم ناکافی دانست و گفت: کارگران می‌گویند با ماهی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کدام بخش از هزینه‌ها را پوشش دهیم؟

به گزارش می‌متالز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)، یک فعال کارگری درشهرستان ری ضمن قدردانی از تلاش نمایندگان کارگری درشورای عالی کار می‌گوید: با این وجود کارگران از حداقل دستمزد خود در سال ۱۴۰۰ ناراضی هستند.

محمد علی ترکاشوند گفت: کارگران بسیاری با مراجعه به خانه کارگر شهرستان ری و یا ازطریق تلفن و پیامک مراتب انتقاد خود را به نحوه افزایش مزد سال آینده اعلام کرده و اعتقاد دارند که سال ۱۴۰۰ سال سختی برای اقشار حقوق‌بگیر خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ را با توجه به افرایش سرسام‌آور هزینه‌ها و گرانی و تورم ناکافی دانست و گفت: کارگران می‌گویند با ماهی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کدام بخش از هزینه‌ها را پوشش دهیم؟

ترکاشوند گفت: کارگری که سرپرست یک خانواده ۴ نفره است با این میزان دریافتی، چه کند؟ آیا مسوولان از وضعیت اقتصادی کشور و گرانی‌ها اطلاع ندارند؟
وی گفت: کدام مسئول و مدیر می‌تواند با ماهی ۴ میلیون تومان یک خانواده را مدیریت کند؟

وی گفت: نهاد‌ها و تشکل‌های کارگری سکوت نکنند و به صورت منطقی بحث ترمیم و اصلاح مزد ۱۴۰۰ را پیگیری کنند.
این پیشکسوت جامعه کارگری از اوضاع معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خرسندیم، اما افزایش قطره چکانی و عدم برخورداری بازنشستگان قبل از ۱۳۸۲ از مزایای طرح همسان‌سازی از ایراد‌های وارده بر این طرح هستند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده