تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۰۵۱۵۶
سرویس خبر : اجتماعی

۵ سناریو برای همسان‌سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان

‌می‌متالز - سخنگوی دولت با اشاره به وجود ۵ سناریوی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: با اجرای همسان سازی در کنار افزایش ۳۹ درصدی حقوق‌ها، بخشی از دغدغه بازنشستگان رفع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: در جلسه هیات دولت بنابر پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش مستمری حداقل‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به میزان ۳۹ درصد و برای سایر سطوح (غیرحداقل‌بگیر) ۲۶ درصد به علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های سازمان تامین اجتماعی، دریافتی بازنشستگان حداقل بگیر دارای همسر و دو فرزند پس از اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) نسبت به مجموع مستمری متناسب سازی شده سال۹۹ و با احتساب مرحله دوم متناسب سازی به ترتیب برای دارندگان ۳۰ سال سابقه از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دارندگان ۲۰ سال سابقه از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

ربیعی تاکید کرد: اعمال متناسب‌سازی در سیستم نرم افزاری موجب اعتراض بخشی از متوسط بگیران (غیرحداقل‌بگیران) شد لذا بنا بر سنت خوبی که در سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته است، ۵ روش (سناریو) برای اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم برای رفع بخشی از دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی در دست بررسی است که یکی از آن‌ها با حضور و مشارکت مسئولین کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نهایی و در پرداخت اردیبهشت ماه لحاظ خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: سیاست دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی از سال ۹۹ تا به امروز توجه به قدرت خرید کارگران و بازنشستگان بوده است. به گفته او، با اجرای همسان سازی در کنار افزایش ۳۹ درصدی حقوق‌ها به یاری خدا بخشی از دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی رفع خواهد شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده