تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۰۳۱۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین

احیای معادن راکد قزوین در دستور کار قرار گرفته است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: احیای معادن راکد استان و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای تولید مواد معدنی مورد نیاز صنایع پایین دستی کشور در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، عزیزالله افضلی روز جمعه افزود: احیای معادن در شورای معادن و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر معادن راکد برای ادامه فعالیت مشکل سو مدیریتی داشته باشند خلع ید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۷۸ معدن راکد به جز معادن شن و ماسه در استان وجود دارد که برای فعال سازی آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

این مسوول در ادامه با اشاره به افتتاح بزرگترین معدن مس کاتد بخش خصوصی کشور طارم سفلی، گفت: این اتفاق مبارک موجب رشد و توسعه منطقه کم‌تر توسعه یافته الموت خواهد شد و استعداد‌های معدنی قزوین را به کشور نمایان‌تر خواهد کرد.

افضلی خاطرنشان کرد: قزوین به ویژه طارم سفلی در زمینه مس، سرب و آلونیت از پتانسیل‌های معدنی بالایی برخوردار است و تلاش داریم تا توان فرآوری این مواد را نیز در کنار معادن ایجاد کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از مواد‌های معدنی ارزشمند قزوین در مناطق حفاظت شده قرار دارند، افزود: باید ضمن حفظ محیط زیست و رعایت قوانین و الزامات این حوزه با ایجاد صنایع سبز معدنی از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده