تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۰۳۱۷۸
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت:

سند رفع موانع تولید صنعت نفت نهایی می‌شود

‌می‌متالز - وزیر نفت درباره راهگشایی شعار سال ۱۴۰۰ «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در صنعت نفت، گفت: این هفته نشستی در سطح وزیر و معاونان وزیر برای نهایی کردن و ابلاغ سند رفع موانع تولید در صنعت نفت خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته و در حاشیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس، با بسیار سخت توصیف کردن سال ۱۳۹۹، عنوان کرد: البته موفقیت‌های ارزشمندی هم در این سال داشتیم. سال ۹۹، سال درخشانی در صنعت نفت بود، به عنوان نمونه ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی ایران ۲۵ میلیون تن افزایش یافت و تولید گاز خام کشور به هزار میلیون مترمکعب رسید.

وزیر نفت درباره اینکه شعار سال ۱۴۰۰ «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» چقدر می‌تواند برای صنعت نفت راهگشا باشد، افزود: در هفته اخیر نشست و پیش نشست‌هایی در سطح کارشناسی و معاونت‌ها به‌منظور تهیه سندی به‌منظور اقدام برای رفع موانع تولید برگزار کردیم. این هفته نشستی در سطح وزیر و معاونان وزیر برای نهایی کردن و ابلاغ این سند خواهیم داشت.

زنگنه با بیان اینکه باید از فرصت ایجاد شده برای رفع موانع تولید استفاده کنیم، تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنید رفع همه موانع تولید در اختیار وزارت نفت نیست و دیگر اعضای دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه هم در این موضوع سهیم هستند؛ اما ما بیشتر می‌خواهیم روی مواردی تمرکز کنیم که اقدام‌های آن در اختیار وزارت نفت است تا بتوانیم از افزایش تولید و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ پشتیبانی کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) 

عناوین برگزیده