تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۵۴۶
کد خبر: ۲۰۳۷۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق سمنان مطرح کرد:

لزوم توسعه صنایع داخلی با محوریت رقابت

‌می‌متالز - علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در دیدار با مدیران یک گروه صنعتی، تأکید کرد: توسعه صنایع داخلی باید با محوریت رقابت در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه گروه ­های صنعتی توانا و کارآمد ایرانی توانسته‌اند همراه با تغییرات پرشتاب، نقش تعیین‌کننده در بازار‌های بین‌المللی داشته باشند، گفت: ترویج توان ساخت با استاندارد‌های بین‌المللی مدیون تلاش‌ها و مجاهدات بی‌وقفه این گروه ­هاست.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با مدیران یک گروه صنعتی فعال در صنعت ساخت اتوبوس، افزود: فرهنگ صنعتی در ایران باید به سمت تعالی می‌رود، کالای ایرانی اگر مصرف داخلی دارد باید مطلوب باشد و اگر صادرات می‌شود باید هویت ایرانی را ترویج دهد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: توسعه صنعتی نیاز به مدیریت اشتراکی دارد و باید در رشد صنعتی مدیریت مستقل و ایده متناسب داشته باشیم.

عبدالله اکبری راد، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان و مدیر این گروه صنعتی نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت شفافیت و رقابت در اقتصاد، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه هر گروه صنعتی باید کیفیت مطلوب داشته باشند و اصول رقابت‌پذیری را رعایت کنند؛ چراکه اگر شرکت‌ها تابعه بتوانند قیمت تمام شده، کیفیت و خدمات پشتیانی را حفظ کنند در بازار‌های بین‌المللی و داخلی می‌توانند حضور و قوام داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان ادامه داد: دانایی و توانایی دو رکن توسعه واحد‌های صنعتی محسوب می­شود و شناخت بازار و صنعت نیز بسیار مهم است که سرمایه‌گذاران صنعتی باید به این دو اصل اهتمام داشته باشند.

به عقیده او عدم شناخت این مبانی باعث می‌شود که بسیار از سرمایه‌گذار‌های ناکارآمد باشد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده