به گزارش میمتالز، غلامرضا سلیمانی با تشریح مهمترین فعالیتهای بیمه مرکزی در سال گذشته، از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از ۱۷ سال (که براساس آن از سال ۱۴۰۰ در حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی کشور، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت) و ایجاد محصولات جدید بیمهای از جمله بیمه درمان بیماری کرونا و بیمه کسب و کار ناشی از اپیدمی به عنوان مهمترین اقدامات سال یاد کرد و گفت: بیمه مرکزی سال گذشته در راستای سیاستهای دولت الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری بهویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، کاهش مصرف کاغذ و صرفهجویی در تولید پسماند، حذف بیمهنامه فیزیکی شخص ثالث و صدور بیمهنامه الکترونیکی شخص ثالث را در دستور کار خود قرار داد که با موفقیت عملیاتی شد.
رئیس کل بیمه مرکزی، «سرمایهگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سهام توسط شرکتهای بیمهای»، «فعال شدن شرکتهای استارتآپی و اینشورتکها در صنعت بیمه» و «صدور مجوز کارگزاری آنلاین به پنج شرکت»، «دیجیتالی کردن محصولات بیمهای» و «ایجاد کد یکتا برای صدور بیمهنامههای شخص ثالث، آتشسوزی و حملونقل» و «بارگذاری اطلاعات مرتبط در سامانه سنهاب» را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.
سلیمانی از افزایش پرتفوی بیمه زندگی به ۶/ ۱۵ درصد خبر داد و گفت: خوشبختانه در این دوران خاص اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، استقبال مردم از بیمههای زندگی خوب بود و پرتفوی آن به ۶/ ۱۵ درصد رسید که از آن بهعنوان یک شاخص مهم افزایشدهنده ضریب نفوذ بیمه در جهان یاد میکنند. سلیمانی با اشاره به پخش مجموعه تلویزیونی «دوربرگردون» در سال گذشته به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه گسترش فرهنگ بیمه گفت: تولید و پخش مجموعه تلویزیونی ۵۲ قسمتی «دور برگردون» در شبکه سوم سیما، تاثیر چشمگیری در اصلاح رفتار رانندگی مردم گذاشت. به گونهای که تا پایان سال ۱۳۹۹ با همت و کمک مردم و خیرین و صرف مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برخی از نقاط حادثهخیز در اقصی نقاط کشور اصلاح شده است. او در بخش دیگری از گزارش خود از اعطای مجوز تخصصی به شرکتهای بیمه «خاورمیانه» و «باران» با تمرکز بر صدور بیمههای زندگی خبر داد و گفت: در سال جدید نیز چند شرکت تخصصی در حوزه بیمههای زندگی به خانواده صنعت بیمه اضافه میشوند. رئیس کل بیمه مرکزی، با هدف افزایش ارتقای نظارت بر خدمات شرکتهای بیمه به بیمهگذاران از تقویت و گسترش مرکز پاسخگویی تلفنی چهار شمارهای ۲۳۴۲ بیمه مرکزی خبر داد و گفت: این مرکز به صورت شبانهروزی پاسخگوی سوالات و رسیدگی به شکایات بیمهگذاران است.
منبع: دنیای اقتصاد