تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۳۵۵
کد خبر: ۲۰۴۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
محمدرضا نیکوسخن مطرح کرد:

توانمندترین پل ارتباطى صنایع ایران در عرصه بین المللى/ "ایراسکو" بهترین شرایط را براى تامین نیاز صنایع کشور در شرایط تحریم ایجاد کرده است

می متالز - شرکت ایراسکو در سال 1994 در شهر جنوا ایتالیا پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز مجتمع فولاد مبارکه با سهامداری شرکت‌های ایریتک و آسکوتک به‌منظور تامین تمام نیازهای مجتمع فولاد مبارکه در دوران بهره‌برداری، توسعه و هم‌چنین انجام پروژه‌های EPC و نیز برای احداث کارخانجات صنعتی در صنایع بزرگ کشور در بخش‌های معادن، فلزات آهنی، فلزات غیرآهنی و نفت‌ و گاز تاسیس گردید.
توانمندترین پل ارتباطى صنایع ایران در عرصه بین المللى/ "ایراسکو" بهترین شرایط را براى تامین نیاز صنایع کشور در شرایط تحریم ایجاد کرده است

به گزارش می متالز به نقل از ماهنامه تخصصی پردازش، در ابتدا مقرر شده بود که مجتمع فولاد مبارکه و شرکت ایریتک سهامداران شرکت ایراسکو باشند، اما از آنجایی که طبق قوانین دولت ایتالیا شرکت‌های خارج از اتحادیه ‌اروپا مجاز به داشتن سهام اکثریت در شرکت‌های ایتالیایی نبودند، لذا مقرر گردید شرکت آسکوتک که در کشور آلمان ثبت شده بود، به‌عنوان سهامدار به همراه شرکت ایریتک، آن را ثبت نمایند تا کلیه کارهای مجتمع فولاد مبارکه تحت ‌نظارت و همراهی مجتمع فولاد و ایریتک توسط شرکت ایراسکو انجام گردد.

ماهنامه تخصصی پردازش نظر به اهمیت و جایگاه این شرکت در عرصه صنایع‎‌ فلزی و معدنی کشور گفت ‌و گویی با مهندس محمدرضا نیکوسخن، مدیرعامل شرکت ایراسکو انجام داده است که با هم می‌خوانیم.

او ضمن اعلام تاریخچه‌ای از نحوه تاسیس ایراسکو به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخت و گفت: این شرکت پس از گذشت 24 سال از تاسیس آن افتخار می‌کند که امروز قادر است علاوه بر تامین کلیه نیازهای هلدینگ فولاد مبارکه در دوران بهره‌برداری، توسعه، تامین مواد اولیه و فروش محصولات، توانسته است با همراهی و مدیریت شرکت ایریتک مگاپروژه‌های صنعتی کشور را به تولید و بهره‌برداری برساند.

به گفته نیکوسخن از جمله پروژه‌های یادشده می‌توان به احداث کارخانجات معدن تمام‌مکانیزه زغال‌سنگ طبس، طرح توسعه مس سرچشمه، احداث کارخانه فولادهرمزگان طرح توسعه فولادخراسان، 18 کارخانه تولید آهن‌اسفنجی به‌روش میدرکس در مجتمع‌ فولاد مبارکه، مجتمع فولادخراسان، احیا غدیر، احیا ارفع و بسیاری از طرح‌های فولادی دیگر و نیز انجام طرح‌ عظیم جمع‌آوری گازهای آماک (که یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی نفت‌وگاز کشور است) را با همراهی شرکت ایریتک به بهره‌برداری برساند.

مدیرعامل شرکت ایراسکو افزود: با کارنامه درخشان فوق شرکت ایراسکو را می‌توان به‌عنوان توانمندترین بازوی‌خارجی کشور در انجام پروژه‌های EPC در بخش مدیریت خارج پروژه‌ها و هم‌چنین یکی از قوی‌ترین تامین‌کنندگان کلیه نیازهای کارخانجات صنعتی کشور نام برد.

به‌گفته وی، امروز شرکت ایراسکو پل‌ ارتباطی صنایع، در کشور با دنیا صنعتی درعرصه بین‌الملل می‌باشد.

نیکوسخن در تشریح عملکرد یک‌سال اخیر این شرکت و برنامه‌های آینده آن نیز گفت: عملکرد شرکت در سال‌های 2017 و 2018 با اقدامات انجام گرفته روند صعودی مناسبی داشته، به‌طوری که علیرغم مسائل بین‌المللی به‌وجودآمده روند رو به‌ رشد شرکت را حفظ کرده است. این در حالی است که علاوه بر رفع تمام نیازهای هلدینگ فولاد مبارکه، ایریتک و ایمیدرو با کلیه فولادسازان و صنعتگران کشور ارتباط مناسبی برقرار کرده‌ تا با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود پشتوانه مناسبی برای کارخانجات صنعتی کشور محسوب شود.

وی در پاسخ به این سوال که از زمان پذیرش مسوولیت چه اقداماتی برای گسترش فعالیت‌های شرکت و توسعه بازار انجام داده‌اید، اظهار داشت: در پی برقراری ارتباطات گسترده با کلیه صنعتگران کشور سعی در اخذ سفارشات بیشتر، تامین مواد اولیه و فروش محصولات آن‌ها در بازارهای بین‌المللی داشته‌ایم ضمن‌آن‌که انجام نقش مشارکتی شرکت ایراسکو در مدیریت و انجام خریدهای خارجی پروژه‌های شرکت ایریتک را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

نیکوسخن افزود: با همکاری مجتمع فولاد مبارکه علاوه بر تامین قطعات یدکی، انجام پروژه‎های توسعه مجتمع فولاد و کلیه ارتباطات بین‌المللی سازمان ایمیدرو در اتحادیه‌اروپا و انتقال تکنولوژی در محصولات موردنیاز کشور از جمله فعالیت‌هایی بوده که درحال‌انجام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت ایراسکو با اشاره به تحریم‌های جدید و توان این شرکت برای ارائه راهکارهای مناسب جهت مقابله با آن‎ها گفت: با توجه به تجربه قبلی دوران سخت تحریم‌های گذشته، شرکت ایراسکو نقش خود جهت حفظ روابط با اتحادیه ‎‌اروپا و صنعتگران کشور را ایفا خواهد کرد. این شرکت قادر است با توجه به شرایط جدید اتحادیه ‌اروپا و سازمان‌ملل که از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا تبعیت نمی‌کنند، فرصت مناسبی جهت گسترش کارها با سازندگان اروپایی و در صورت امکان انتقال پول را فراهم سازد.

نیکوسخن، اصلی‌ترین مشکلات و موانع پیش‌روی صنایع ‌داخلی در زمینه ارتباط با شرکت‌های اروپایی و نحوه برطرف کردن آن‌ها توسط شرکت ایراسکو را مورداشاره قرارداد و تصریح کرد که باتوجه به راهکارها و تجاربی که شرکت ایراسکو در این زمینه دارد و در صورتی که انتقال پول از طریق سیستم‌ بانکی میسر باشد، مشکلات و موانع قابل‌ حل خواهد بود. ضمن آنکه شرکت ایراسکو در این راستا نقش اساسی در به حداقل رساندن ریسک شرکت‌های اروپایی را بر عهده خواهد گرفت. طبیعی است، ایراسکو به‌عنوان یک شرکت معتبر خارجی و قابل اعتماد طرف‌ اروپایی، قطعا برای هر دو طرف تعهدات و امور مربوط به قراردادها را مدیریت کرده و به پیش خواهد برد.

نیکوسخن در انتها ضمن تشکر از ماهنامه پردازش که نقش اساسی در ارتباطات صنایع کشور را ایفا می‎نماید، در خصوص جایگاه شرکت ایراسکو به‌عنوان سرمایه و پتانسیل ملی کشور گفت: باتوجه به تفکر و سرمایه‌گذاری‌های صحیح انجام گرفته اکنون شرکت ایراسکو به بلوغ توانمندی جهت کلیه ارتباطات بین‌المللی صنعتگران کشور رسیده است.

مدیرعامل شرکت ایراسکو در پایان از آمادگی کامل این شرکت جهت خدمت‌رسانی در کلیه صنایع مادر از قبیل معادن، فولاد، فلزات غیرآهنی و نفت‌وگاز و پتروشیمی خبر داد و اظهار داشت: این شرکت در راستای ارتقا و سربلندی صنایع کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

عناوین برگزیده