به گزارش می متالز، سید مصطفی داودی افزود: این محموله با استفاده از 18 واگن بارگیری شد.
وی پیشبینی کرد: در صورت ساخت خط فرعی ریلی با اعلام نیاز بخش خصوصی، سالانه میتوان بیش از 500 هزار تن محموله میلگرد از طریق ناوگان ریلی از فولاد بافق بارگیری کرد.
مدیرکل راهآهن یزد خاطرنشان کرد : هماکنون حمل میلگرد فولاد بافق در تناژ پایینتر با استفاده از کامیون صورت میگیرد.
داودی ادامه داد: میزان حمل فولاد با 50 واگن از طریق خطوط ریلی ، برابر حمل بار با استفاده از 190 دستگاه کامیون است که این مهم کمک قابلتوجهی به کاهش ترافیک و صرفهجویی در مصرف سوخت خواهد کرد.
یزد در شاهراه شبکه ریلی کشور قرار دارد و راهآهن این استان راهبردیترین نقطه کشور است بهگونهای که روزانه 130 رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور میکند .
هر 12دقیقه یک رام قطار از راهآهن یزد عبور میکند و میانگین بیش از 40 هزار تن بار از بخشهای معدنی و سایر بخشها جابجا میشود .
راهآهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حملونقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور میکند .
11 میلیون و 154 هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و سایر محمولهها در 6ماه اول سال 1397 در راهآهن استان بارگیری و تخلیه شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش دارد.