تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۴۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

نماد‌های پرپر شده، علت مخالفت با حذف دامنه نوسان

‌می‌متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به رکوردشکنی امروز بازار سرمایه و روزشماری که خواب مانده و...

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، با وجود آنکه حداقل نیمی از نماد‌های بورس به خاطر قفل شدن در صف‌های فروش، مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند؛ اما دوستان در ملاصدرا مرحمت کرده و کلا روی این دستورالعمل چشم شان را بسته اند. اما گاهی هم برخی نماد‌ها بدون دامنه نوسان بازگشایی می‌شوند و سهامداران بخت برگشته با چنان شوکی مواجه می‌شوند که... مثلا امروز دو سه نماد بازار چنان ریزشی تجربه کردند که تا رسیدن به مرکز زمین راهی نداشتند! شاید با این شرایط، درک مقاومت متولیان این بازار با حذف دامنه نوسان کار سختی نباشد. امان از روزی که دامنه‌ای نباشد و کشتی به گل نشسته بورس، ریزش دیگری تجربه کند...


رکوردی دیگر در بورس

امروز، اما یک رکورد هم ثبت کردیم؛ رکورد کمترین ارزش معاملات! ۱۶۲۲ میلیارد تومان معامله داشتیم که گویا ۲۲۹ میلیارد تومان هم نقدینگی از بازار خارج شده است! یاد ایامی که جریان ورود نقدینگی به سمت بازار سرمایه مثبت بود، بخیر. کاش قدر می‌دانستیم.


بانک‌ها واکسن وارد می‌کنند

در بانک‌ها هم انگار خبر‌هایی است. بعد از آنکه واکسنی به پرسنل بانک‌ها اختصاص نیافت؛ ظاهرا بانک‌ها پیگیر واردات واکسن کرونا برای تزریق به پرسنل شان هستند. حالا باید دید هزینه اش از جیب سهامدار پرداخت خواهد شد یا نه.


روزشماری که خواب مانده

مکرر در مورد ساخت واکسن ایرانی کرونا شنیده ایم. اما کلیپی پخش شده که روزشمار ساخت واکسن را نشان می‌دهد؛ روز اول، صاف کردن زمین محل احداث با بولدوزر. روز آخر یعنی زمان حال هم پیشرفت ۸۰ درصدی یک سوله چند طبقه! نگران نباشید. ما به واردات واکسن نیازی نداریم، چند ماه صبر کنید و دست‌ها را تند تند بشورید تا به تولید انبوه برسیم!


ایثارگران در حسرت گاندویی شدن

اهالی پاستور هم در واپسین روز‌های سکونت شان، طنزپردازی می‌کنند و ادعا دارند "طوری کشور را اداره کردند که همه به شکست فشار حداکثری اعتراف می‌کنند! " تازه ارزاق عمومی هم کوپنی نشده و فقط بعضی اوقات مردم برای سرگرم شدن، در صف مرغ و تخم مرغ می‌ایستند! باور کنید یخچال‌های همه هم تا خرخره پر از مرغ و گوشت است؛ ولی چه کنیم که مادر زادی صف دوست داریم و الکی صف می‌کشیم! خلاصه که دوستان آرزو دارند روزی این همه از خودگذشتگی و افتخارآفرینی شان، سوژه گاندو ۳ شود! گاندو سازان هم گفته اند‌ای به روی چشم! گاندوی ۳ را از روی ایثارگری شما و البته با کمی هم چاشنی ایثارگری حقوقی‌های بورس خواهیم ساخت. منتظر باشید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده