تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۰۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رشد سودآوری «هرمز»برای سال 97

فولاد هرمزگان جنوب سود هر سهم خود را از 274 ریال با تعدیل 74درصدی به 476 ریال رساند

می متالز - گزارش 6ماهه هرمز درحالی منتشر شد که این شرکت با رشد سودآوری برای سال 97 سود هر سهم خود را از 274 ریال با تعدیل 74درصدی به 476 ریال رسانده است.
فولاد هرمزگان جنوب سود هر سهم خود را از 274 ریال با تعدیل 74درصدی به 476 ریال رساند

به گزارش می متالز به نقل از مبین تحلیل، شرکت فولاد هرمزگان جنوب برای کل سال 96 به ازای هر سهم 252 ریال سود محقق کرده بود اما توانسته است در 6ماهه سال 97 به ازای کل سال 96 سودآوری داشته باشد. 

  • این شرکت در سه ماهه 97 به ازای هر سهم 78 ریال سود محقق کرده بود. 
  • نکته قابل توجه در پیش بینی این شرکت این است که هرمز برای کل سال 97 تحریم ها را لحاظ کرده است و با کاهش حدود 12درصدی ، فروش خود را حدودا برابر 1364 هزار تن پیش بینی کرده است در حالیکه میزان فروش این شرکت برای سال قبل اندکی بیش از 1500 هزار تن بوده است.
  • میانگین نرخ فروش کل سال را برابر 2694 تومان به ازای هر کیلو در نظر گرفته است یعنی به طور میانگین نرخ فروش نیمه دوم سال 97 را حدود 3060 تومان در نظر گرفته است. در حالیکه  در شهریورماه 2935 تومان اسلب را بفروش رسانده است و در حال حاضر قیمت اسلب جهانی 460 دلار به ازار هر تن است که تقریبا با فرض دلار 8000 تومانی حدودا  برابر 3700 تومان است. 
  • با توجه به اینکه حدود 75درصد از فروش این شرکت بصورت صادراتی است و نرخ فروش را برای نیم سال دوم  سال  97 برابر 3800 تومان لحاظ کنیم، این شرکت توانایی سودآوری حدود 575 ریال را در سال مالی جاری دارد. 

فولاد هرمزگان جنوب «هرمز» تعدیل مثبت داد

به گزارش می متالز به نقل از بورسینه، نماد معاملاتی فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) با توجه به اعلام تعدیل مثبت سود پیش بینی شده سال مالی جاری از 411 میلیارد و 327 میلیون تومان به 713 میلیارد و 919 میلیون تومان، متوقف شد. 

شرکت اعلام کرده است که افزایش در پیش بینی سود خالص تعدیل شده هر سهم در سال مالی منتهی به 97 نسبت به آخرین پیش بینی حسابرسی شده که در سامانه کدال منتشر شده است، عمدتا به دلیل:

  1.  در نیمه نخست سال جاری: افزایش در نرخ فروش محصول اصلی در بازار داخل و صادرات که به دلیل افزایش تقاضا و افزایش قیمت های جهانی بوده است باعث افزایش درآمد عملیاتی شده است.
  2. در نیمه دوم سال جاری: با توجه به ابلاغیه دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین قیمت‌های پایه و همچنین سقف رقابت قیمت فروش، مبلغ فروش داخلی افزایش یافته که از دلایل عمده این تعدیل است. 
  3. افزایش در نرخ ارز با توجه به مصوبه دولت مبنی بر فروش ارز شرکتهای فولادی در بازار ثانویه که اثر قابل توجهی بر سود دوره علی الخصوص در نیمه دوم سال جاری خواهد داشت. 

شایان ذکر است محاسبات فوق بدون در نظر گرفتن سود تسعیر ارز 6 ماهه ابتدای سال لحاظ شده که با توجه به اینکه شرکت در حال تهیه صورتهای مالی میان دوره ای می باشد اطلاعات و تعدیلات ناشی از این موضوع تا پایان مهلت مقرر یعنی پایان مهرماه سال جاری از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید. 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده