تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۰۴۴۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چادرملو همه رکورد‌های تولید و فروش را جابه‌جا کرد

می متالز - میزان فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی 12 ماه سال 1399 با رشد 16 درصدی نسبت به سال قبل از آن، از 16 میلیون تن گذشت و این شرکت توانست با کسب درآمد 255 هزار میلیارد ریالی، نسبت به مدت مشابه سال 1398، رشد 164 درصدی را به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، عملکرد درخشان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اسفند ماه ۱۳۹۹، در تاریخ این شرکت ماندگار شد. «کچاد» با ثبت رکورد‌های به‌یادماندنی در تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی، بهترین اسفند ماه و بهترین سال خود را پشت سر گذاشت. همچنین از منظر درآمد چادرملو پس از صبانور بهترین عملکرد را از نظر رشد درآمد برجای گذاشت.

رشد ۱۹ درصدی تولید کنسانتره «کچاد»

نمودار ۱ نشان می‌دهد که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۱۰ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۱۶ تن کنسانتره تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۹ درصد رشد داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۸ طی همین مدت توانسته بود هشت میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۷۰ تن کنسانتره تولید کند.

«کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۲۳۰ هزار و ۱۴۷ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده تولید کرد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، ۴۹۹ هزار و ۳۰۰ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده تولید کرده بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ موفق به تولید ۶۱ هزار و ۶۷۹ تن آپاتیت شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۳۲ درصد افزایش داشته است. این شرکت طی همین مدت در سال ۱۳۹۸، توانسته بود ۴۶ هزار و ۵۱۴ تن آپاتیت تولید کند.

در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، سه میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۹۳ تن گندله تولید شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، حدود ۴ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، سه میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۱۵ تن گندله تولید کرده بود.

«کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۴۳ تن آهن اسفنجی تولید کرد که در مقایسه با سال قبل از آن، یک درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، موفق شده بود حدود یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۵۷ تن آهن اسفنجی تولید کند.

تولید شمش فولادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، به یک میلیون و ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، چهار هزار تن افزایش یافته است. چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی تولید کرده بود.

شرکت چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، سه میلیون و ۵۷ هزار کیلووات ساعت برق تولید کرد که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال پیش از آن ۳۲ درصد رشد نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ توانسته بود دو میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۷۹ کیلووات ساعت برق تولید کند.

مجموع تولیدات چادرملو در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۷۸ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۹ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ توانسته بود ۱۵ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ تن محصول تولید کند.

چادرملو همه رکورد‌های تولید و فروش را جابه‌جا کرد

حجم فروش چادرملو ۱۶ درصد رشد را تجربه کرد

نمودار ۲ حاکی از آن است که در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۲۹۸ کنسانتره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۳۴ درصد رشد داشته است. چادرملو در مدت مشابه سال ۱۳۹۸، توانسته بود پنج میلیون و ۱۷۵ هزار و ۹۹۸ تن کنسانتره به فروش برساند.

«کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۱۹۹ هزار و ۸۴۰ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده فروخت. این شرکت در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، ۳۰۵ هزار و ۸۹۱ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده فروخته بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ موفق به فروش ۵۰ هزار و ۵۳۸ تن آپاتیت شد. این شرکت طی همین مدت در سال ۱۳۹۸، ۵۸ هزار و ۴۲۹ تن آپاتیت فروخته بود.

در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۱۰ تن گندله فروخته شد. این شرکت، در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۸۱ تن گندله فروخته بود.

«کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۳۴۰ هزار و ۹۷۴ تن آهن اسفنجی به فروش رساند. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، موفق شده بود حدود ۳۶۵ هزار و ۸۲۵ تن آهن اسفنجی بفروشد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ موفق به فروش ۴۳۰ هزار و ۴۴۶ تن شمش فولادی در بازار داخلی شد. این شرکت سال گذشته طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ توانسته بود ۹۹۰ هزار و ۹۹ تن شمش فولادی را در بازار داخلی بفروشد. در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۶۰۲ هزار و ۹۸۲ تن شمش فولادی «کچاد» در بازار‌های صادراتی به فروش رسید.

در همین حال، چادرملو در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، توانست سه میلیون و ۵۷ هزار کیلو وات ساعت برق به شبکه سراسری بفروشد. این میزان در سال ۱۳۹۸ به دو میلیون و ۴۶۹ هزار و ۳۳۱ کیلو وات ساعت رسیده بود.

مجموع فروش داخلی و صادراتی چادرملو در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۱۸ هزار و ۷۸۸ تن رسید که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ توانسته بود هشت میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۶۶ تن محصول بفروشد.

چادرملو همه رکورد‌های تولید و فروش را جابه‌جا کرد

رشد ۲۵۴ درصدی درآمد کنسانتره چادرملو

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، از محل فروش کنسانتره ۱۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال درآمد کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۵۴ درصد رشد داشته است. چادرملو در سال ۱۳۹۸ موفق شده بود از فروش کنسانتره، ۳۱ هزار و ۷۲۴ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

«کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، دو هزار و ۱۹۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال از فروش داخلی سنگ‌آهن دانه‌بندی شده درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۲ درصد رشد دارد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، یک هزار و ۵۳۹ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال از فروش سنگ‌آهن دانه‌بندی درآمد کسب کرده بود.

چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ موفق به کسب درآمد ۶۷۸ میلیارد و ۸۵ میلیون ریالی از آپاتیت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۲۰۷ درصد رشد داشته است. این شرکت طی همین مدت در سال ۱۳۹۸، ۲۲۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال درآمد از آپاتیت به دست آورده بود.

در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، از فروش گندله ۳۳ هزار و ۶۸۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال درآمد حاصل شد که نسبت به همین مدت در سال ۱۳۹۸، حدود ۱۲۹ درصد رشد مشاهده می‌شود. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ از فروش گندله ۱۴ هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

«کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۱۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال آهن اسفنجی به فروش رساند که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۰۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، حدود هفت هزار و ۳۹ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال آهن اسفنجی فروخته بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ موفق به کسب درآمد ۹۰ هزار و ۱۷۳ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال از محل فروش شمش فولادی در بازار داخلی و صادراتی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲۸ درصد رشد داشته است. این شرکت توانسته بود طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، درآمد ۳۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد و ۳۰ میلیون ریالی از فروش شمش فولادی در بازار کسب کند.

گفتنی است که «کچاد» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانست ۵۳ هزار و ۴۲۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال درآمد از صادرات فروش شمش فولادی داشته باشد.

چادرملو در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، توانست با فروش برق، یک هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال درآمد کسب کند که ۵۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن نشان می‌دهد. درآمد حاصل از فروش برق یان شرکت در سال ۱۳۹۸ یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال بود.

مجموع درآمد چادرملو در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ به ۲۵۵ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۶۴ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ توانسته بود ۹۶ هزار و ۶۸۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال درآمد به دست آورد.

چادرملو همه رکورد‌های تولید و فروش را جابه‌جا کرد

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده