تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۰۸۳۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کام سهامداران «کچاد» شیرین شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت چادرملو روز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ با موضوع استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره، تعیین پاداش هیات‌مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع بوده در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع‌عمومی «کچاد» با حضور بیش از ۸۱ درصد سهام‌داران و تمامی اعضای هیات‌مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی رسمیت یافت و امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را به شرح زیر قرائت کرد.

میزان تولیدات «کچاد»

سال گذشته نزدیک به ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تن کنسانتره در شرکت تولید شد و چادرملو جایگاه نخست کشور را در این زمینه کسب کرد. در تولید گندله نیز با تولید ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تن در جایگاه ششم کشور قرار گرفت. همچنین در تولید آهن اسفنجی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در شمش فولاد با یک میلیون و ۱۸۴ هزار تن تولید به ترتیب جایگاه پنجم و هفتم کشور را کسب کرد. در سال گذشته ظرفیت تولید کنسانتره ۷۱ میلیون تن بود و ۶ درصد رشد نسبت به برنامه داشته است. ظرفیت تولید گندله ۶۷ میلیون تن بود، اما در تولید گندله ۴ درصد افت تولید به دلیل مشکل انرژی وجود داشت.

فروش «کچاد»

در سال ۱۴۰۰ فروش ۴۴ هزار میلیارد و در ۱۴۰۱ مبلغ فروش ۴۱ هزار میلیارد تومان بود. سود سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت. به رغم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش حقوق مالکانه دولتی و عوارض فروش صنایع معدنی و... سود خالص محقق شده نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد تومان بود. دارایی‌های ثابت مشهود نیز ۱۴.۸ درصد و درآمد نامشهود ۳.۷ رشد داشتند.

طرح‌های توسعه

احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲ با پیشرفت ۱۱ درصدی، احداث نیروگاه به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات که ۹ درصد پیشرفت داشته است و ادامه عملیات اجرایی اکتشاف تفصیلی معدن D ۱۹ از جمله طرح‌های توسعه‌ای مهم هستند.

طرح‌های بلندمدت

طرح احداث کارخانه مگامدول، کارخانه اکسیژن که ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، کارخانه نورد گرم اردکان، نیروگاه سیکل ترکیبی مهاباد، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی و... از مهمترین طرح‌های بلندمدت «کچاد» به شمار می‌روند.

طرح و مشارکت شرکت‌های فرعی

آماده‌سازی و اکتشاف مقدماتی تفصیلی و اجرای عملیات باطله‌برداری دستیابی به توده معدن D ۱۹ با مشارکت بافق، طرح کارخانه ممبران، احداث کارخانه‌های ذوب، کلاف، آهن اسفنجی به ترتیب با ظرفیت ۶۰۰ هزار و ۴۵۰ هزار و ۱.۲ میلیون تن، احداث کارخانه کنسانتره به ظرفیت یک میلیون تن در مهاباد، احداث کارخانه آهن اسفنجی در شهرستان اقلید، اردبیل، بختگان و فرآوری باطله‌های سنگ آهن معدن چهاربوق، مشارکت در حمل‌ونقل ریلی، مشارکت در پروژه اکتشاف و استخراج معادن جدید از طرح‌های شرکت‌های فرعی هستند.

افزایش منابع سنگ آهن

منابع سنگ آهن چادرملو در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱.۴ تن و در سال ۱۴۰۱ مقدار ۳.۶ تن بود و این شرکت آمادگی مشارکت با صاحبان معادن سنگ آهن دارد.

خرید سهام شرکت حمل‌ونقلی هوایی

چادرملو همچنین چند فروند هواپیما خریداری کرده است که ارزش ذاتی خرید این هواپیما‌ها نیز مبلغ ارزی قابل توجهی است و ۳ فروند آن توان پرواز بین‌المللی را دارند که سودآوری خوبی برای شرکت و سهامداران در پی دارد.

رتبه ششم در ارزش بازار

معاون مالی چادرملو معتقد است، شرکت چادرملو حداقل ۳۰ درصد با ارزش ذاتی فاصله دارد و در حال حاضر ارزش آن ۲۰۰ همت اعلام شده است.

به‌ازای هر سهم ۸۹۰ ریال سود عاید سهام‌داران شد

در پایان جلسه مجمع، تقسیم مبلغ ۸۹۰ ریال معادل ۷۵ درصد سود به‌ازای هر سهم مصوب شد. همچنین صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب مجمع رسید و اعضای هیات‌مدیره شرکت صنعتی معدنی چادرملو (سهامی عام) با اکثریت آرا برای یک سال دیگر در سمت‌های خود ابقا شدند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده