تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۸۴۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی افزایش قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت پیش بینی شده برای سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ از ۱۰۰ دلار در هر تن به ۱۰۵ دلار در هر تن تغییر یافت.

به گزارش می‌متالز، وب سایت خبری SteelOrbis اعلام کرد آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings پیش بینی خود را برای قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ را به ۱۰۵ دلار در هر تن تغییر داد. این در حالی است که قبلا قیمت پیش بینی شده برای سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ در محدوده ۱۰۰ دلار در هر تن بوده است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۵ ژوئن) اعلام کردند آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings پیش بینی قیمت سنگ آهن برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ را بدون تغییر اعلام کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن برای سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ترتیب ۸۵ دلار در هر تن، ۷۵ دلار در هر تن و ۷۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings در پیش بینی خود برای قیمت سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۳ مطابق با پویایی قیمت فعلی و تقاضای بالای مواد خام از صنعت فولاد چین در ابتدای سال جاری تجدید نظر کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد به ویژه، این تقاضا با رونق بخش ساخت و ساز چین حمایت شده است، در حالی که صادرات مواد خام از شمال برزیل ضعیف بوده است. باید توجه داشت همانطور که انتظار می‌رود تقاضا از اروپا همچنان ضعیف بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings انتظار دارد قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش یابد، زیرا انتظار می‌رود تولید فولاد چین مطابق با سیاست‌های دولت کاهش یابد و عرضه مواد خام بهبود یابد.

به نقل از برخی تاجران، در عین حال، پیش بینی‌ها برای قیمت زغال کک در سال جاری و سه سال آینده بدون تغییر باقی مانده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت زغال کک در چین برای چهار سال آینده توسط آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings پیش بینی شده است، به طوری که برای سال ۲۰۲۳ قیمت ۲۲۰ دلار در هر تن، برای سال ۲۰۲۴ قیمت ۱۵۰ دلار در هر تن، برای سال ۲۰۲۵ قیمت ۱۵۰ دلار در هر تن و برای سال ۲۰۲۶ قیمت ۱۴۰ دلار در هر تن برای این محصول انتخاب شده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در حال حاضر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین حدود ۱۱۰.۹ دلار در هر تن گزارش شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار انتظار حمایت از اقتصاد چین را دارد، زیرا بخش ساختمان و سایر صنایع در ماه می‌نتایج ناامیدکننده‌ای را نشان دادند.

طبق پیش بینی‌های کالانیش، قیمت سنگ آهن تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۹۰ دلار در تن کاهش خواهد یافت و تنش در بازار مواد خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها رشد ذخایر مواد خام به دلیل بازیابی عرضه از برزیل، هند و احتمالاً فدراسیون روسیه و اوکراین خواهد بود. ضمن اینکه طبق بررسی‌های انجام شده مصرف سنگ آهن در سطح پایین تری نسبت به عرضه خواهد بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده