تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۸۴۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در روز سه شنبه با افزایش ۴.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل همراه بود.

به گزارش می‌متالز، بیشترین قرارداد سنگ آهن در بازار معاملات آتی چین در روز سه شنبه (۲۷ ژوئن) به ۸۲۴ یوان در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی چین در روز سه شنبه با ۴.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل همراه بود.

فعالان بازار اعلام کردند افزایش فروش محموله‌های سنگ آهن ذخیره شده باعث شده علاقه معامله گران به خرید این محصول کاهش یابد.

به نقل از چندین منبع خبری، برخی از کارخانه‌های فولادی مستقر در چین عمدتاً حالت انتظار و مشاهده را در پیش گرفتند تا قیمت سنگ آهن به یک مقدار ثابت برسد.

در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت سنگ آهن فاین نوع PB در شاندونگ در روز سه شنبه در محدوده ۸۶۵ تا ۸۷۵ یوان در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول در روز سه شنبه نسبت به روز قبل با افزایش ۲۰ تا ۳۰ یوان در هر تن همراه بود.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند قیمت مورد معامله برای سنگ آهن فاین نوع PB در تانگشان در روز سه شنبه در محدوده ۸۸۳ تا ۸۹۲ یوان در هر تن گزارش شد. باید توجه داشت که قیمت این محصول حدود ۲۰ تا ۳۰ یوان در هر تن نسبت به روز قبل رشد داشت.

به نقل از برخی تاجران، بسیاری از اخبار منتشر شده در هفته قبل، به ویژه سخنرانی نخست وزیر و کاهش سیاست محدودیت خرید، باعث ایجاد روند صعودی در بازار سنگ آهن چین شد و اعتماد به بازار را افزایش داد.

فعالان بازار اعلام کردند قیمت محصولات فولادی نیز در هفته گذشته در چین افزایش یافت. در نتیجه انتظار می‌رود با توجه به انتظارات سیاست کلان، تولید آهن مذاب بالا و موجودی کم، بازار سنگ آهن در کوتاه مدت نوسان قوی داشته باشد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده