تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۵۶۵
کد خبر: ۲۲۵۹۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چادرملو در صدر شرکت‌های معدنی و صنعتی

‌می‌متالز - بررسی آمار فروش شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان بزرگ معدنی کشور همچون شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (۲۳۲ درصد)، فولاد مبارکه (۱۴۷ درصد)، سنگ‌آهن گل گهر (١٧٨درصد) گهرزمین (۱۴۶ درصد)، ذوب آهن اصفهان و شرکت ملی صنایع مس ایران (هریک ۱۱۹ درصد) در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش فروش داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش مذکور؛ عملکرد فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با (نماد کچاد)، در مرداد ماه امسال با عبور تولید کنسانتره آهن از مرز چهار میلیون تن، برابر ۴۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۴۸ ریال بوده و از میزان، سهم فروش در بازار داخلی ۳۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۰۰ ریال و در بازار صادراتی نیز برابر با هفت میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۸ ریال بوده است. بیشترین محصول به فروش رفته در بازار داخلی کنسانتره آهن (خشک) و در بازار‌های صادراتی فولاد بوده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از ابتدای سال مالی جاری تا انتهای مردادماه فروشی برابر ۱۷۰ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۵۲ ریال داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۳۲ درصدی داشته است. طی پنج ماهه سال ۱۳۹۹ فروش ۵۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۸۸ ریالی ثبت شده است.

از میزان فروش طی پنج ماهه ابتدایی امسال ۱۴۸ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۲۰۲ ریال سهم بازار‌های داخلی و ۲۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۰۲ ریال نیز از بازار صادراتی بدست آمده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این مدت (پنج ماهه امسال) چهار میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۳۳ تن کنسانتره آهن (خشک)، یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۷۲ تن گندله، ۳۹۲هزار و ۴۵۸ تن فولاد و ۶۹۵ هزار و ۴۵۲ تن آهن اسفنجی تولید کرده است.

عناوین برگزیده