تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۴۸۵۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

پیگیر اختصاص سنگ‌ آهن به ذوب‌ آهن هستیم

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برقراری مجدد مصوبه هیات وزیران مبنی بر اختصاص یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن به شرکت ذوب‌ آهن را پیگیر هستیم که به زودی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری، در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: نوع ماده اولیه مورد نیاز تولید در ذوبآهن اصفهان اختصاصی است و برخی از معادن کشور آن را دارا هستند.

وی افزود: سال گذشته تلاش کردیم با ذوب‌آهن یک بسته تامین مواد اولیه آماده کنیم که هنوز هم پیگیر آن هستیم تا بتوانیم برای تامین مواد اولیه این کارخانه مادر صنعتی برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: تنظیم قرارداد‌های بلندمدت برای تامین پایدار مواد اولیه از معادنی که با این کارخانه همخوان هستند و همچنین اکتشافات جدید را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: معدن ققنوس به سازمان صمت استان و معاونت امور معدنی برمی‌گردد، اما ایمیدرو هم به‌عنوان سازمان توسعه‌ای هر کمک و حمایتی که بتواند برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب‌آهن و جلوگیری از تعطیلی معدن داشته باشد، انجام می‌دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: تلاش داریم در بخش‌هایی که محدوده‌های معدنی فعال وجود دارد از طریق پهنه‌ها، پروانه اکتشاف، قرارداد خرید تضمینی بین واحد‌های خصوصی و ... عمل کنیم، چراکه تنها به یک روش نباید اکتفا کرد که این موضوع هم نیازمند هماهنگی است.

وی اظهار کرد: برقراری مجدد مصوبه هیات وزیران مبنی بر اختصاص یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن به این شرکت را پیگیر هستیم که به زودی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده