تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۴۴۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سال رفع موانع تولید؛

تعطیلی معدن آسمینون کرمان با ۱۲۰۰ کارگر

‌می‌متالز - مسائل فنی این معدن شامل کمبود سیمان است و همین مساله موجب مشکلاتی برای فعالیت معدن شده، اما دلیل تعطیلی معدن باید هر چه زودتر مرتفع و کارگران به محل کار خود بازگردند.

به گزارش می‌متالز، ۱۲۰۰ کارگر معدن کرومیت آسمینون در جنوبی‌ترین منطقه استان کرمان این روز‌ها به دلیل تعطیلی معدن بیکار شده‌اند و خواستار رفع موانع تولید و بازگشایی معدن هستند. معدن کرومیت آسمینون در شهرستان منوجان در جنوبی‌ترین منطقه در استان کرمان قرار گرفته است.

کیهان نوشت: این معدن جزو معادن سنگ کرومیت کشور که از مهم‌ترین ذخایر استراتژیک این فلز در خاورمیانه محسوب می‌شود است و نقش مهمی در صنایع کشور به خصوص تولید فولاد ضد زنگ دارد.

هم اکنون در سال رفع موانع تولید کارگران این معدن که مدتهاست با مشکل تأخیر در پرداخت حقوق و بیمه مواجه هستند در‌های معدن را بر روی خود بسته دیدند.

با این وجود مسوولان معدن آسمینون کمبود سیمان را عامل اصلی تعطیلی معدن عنوان می‌کنند و این در حالیست که کارگران معدن می‌گویند بیش از ۷۰ درصد از فعالیت معدن در پهنه فضای باز انجام می‌شود و هیچ ارتباطی به وجود سیمان ندارد و اگر هم اینچنین است چرا مسوولان فقط بخش معدن سرپوشیده را تعطیل نکرده‌اند؟

این در حالیست که فرماندار منوجان در جمع کارگران این معدن از حل مشکل معدن طی روز‌های آتی و آغاز به کار مجدد این معدن مطابق با قول استاندار کرمان خبر داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، از پیگیری برای رفع مشکلات موجود خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که این معدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجدداً فعال شود.

مسلم مروجی، افزود: مسائل فنی این معدن شامل کمبود سیمان است و همین مساله موجب مشکلاتی برای فعالیت معدن شده، اما دلیل تعطیلی معدن باید هر چه زودتر مرتفع و کارگران به محل کار خود بازگردند.

وی ادامه داد: دلایلی از سوی هیئت مدیره معدن عنوان شده که برای رفع آن‌ها در حال تلاش هستیم و رایزنی‌ها در حال انجام است.

وی گفت: سیمان مورد نیاز این معدن با توجه به نزدیکی به هرمزگان از این استان تأمین می‌شده است که با ممنوع شدن خروج سیمان از هرمزگان کمبود‌هایی در این زمینه مشاهده می‌شود که البته این کمبود‌ها رفع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
تعطیلی این معدن در سالی که باید مسوولان برای رفع موانع تولید تلاش کنند در منطقه‌ای مثل جنوب کرمان که دارای فرصت‌های شغلی محدود می‌باشد سؤال‌برانگیز است و انتظار می‌رود مسوولان استان کرمان برای بازگشایی فوری معدن اقدام کنند.

منبع: عصر ایران

عناوین برگزیده