تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۰۴۴۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سال ۱۳۹۹؛

درآمد صبانور به ۲۱۴۳ میلیارد تومان رسید

‌می‌متالز - شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی سال ۱۳۹۹ توانست دو هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان درآمد کسب کند که این میزان درآمد از فروش یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن محصول سنگ‌آهنی حاصل شده است و در مقایسه با سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در آخرین ماه سال گذشته، فروش فوق‌العاده‌ای را از خود بر جای گذاشت و توانست ۲۰۸ هزار تن محصول به فروش برساند و از فروش آن ۴۱۲ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این میزان درآمد زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم کل فروش شرکت صبانور در سال ۱۳۹۸، ۷۶۵ میلیارد تومان بوده و فروش اسفند ماه ۱۳۹۹، معادل حدود ۶۰ درصد فروش سال ۱۳۹۸ است.

صبانور یک میلیون و ۷۷۷ هزار تن محصول تولید کرد

نمودار ۱ نشان می‌دهد صبانور طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۵۰۰ هزار و ۴۴۲ تن گندله تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۶ درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ حدود ۴۶۸ هزار و ۳۲۳ تن گندله تولید کرده بود.

ضمن اینکه صبانور در سال ۱۳۹۹، ۲۱ هزار و ۱۶۲ تن گندله نیمه‌پخته ضایعاتی تولید کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۸، ۳۰ هزار تن گندله نیمه‌پخته ضایعاتی تولید کرده بود.

صبانور توانسته است طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۹۰ تن کنسانتره خشک تولید کند که این میزان نسبت به سال قبل از آن حاکی از رشد ۲۱ درصدی است. با این حال، صبانور در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ حدود یک میلیون و ۳۷ هزار و ۴۸۳ تن کنسانتره خشک تولید کرده بود.

«کنور» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ در مجموع، یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۹۹۴ تن محصول تولید کرد که در مقایسه با سال پیش از آن، رشد ۱۵ درصدی داشته است. صبانور در سال ۱۳۹۸ حدود یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۸۳۰ تن محصول تولید کرده بود.

درآمد صبانور به ۲۱۴۳ میلیارد تومان رسید

افزایش ۳۵ درصدی فروش «کنور»

نمودار ۲ حاکی از آن است که «کنور» طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۴۷۶ هزار و ۲۶۳ تن گندله فروخت که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۲ درصد رشد داشته است. صبانور در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود ۴۲۳ هزار و ۲۰۸ تن گندله فروخته بود.

صبانور همچنین در سال ۱۳۹۹، ۴۱ هزار و ۵۱۹ تن گندله نیمه‌پخته ضایعاتی را به فروش رساند که نسبت به سال پیش از آن، ۳۸ درصد افزایش داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۸، ۳۰ هزار تن گندله نیمه‌پخته ضایعاتی فروخته بود.

«کنور» در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۸۱۷ هزار و ۱۷۶ تن کنسانتره خشک به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، حدود ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، ۵۶۰ هزار و ۴۰۲ تن کنسانتره خشک فروخته بود.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجموع ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، حدود یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۵۸ تن محصولات سنگ‌آهنی به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۳۵ درصد رشد دارد. صبانور در سال ۱۳۹۸، ۹۸۳ هزار و ۶۱۰ تن محصول فروخته بود.

درآمد صبانور به ۲۱۴۳ میلیارد تومان رسید

رشد ۱۳۷ درصد درآمد فروش گندله صبانور

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، صبانور در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۹ هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال از محل فروش گندله درآمد کسب کرد که این مبلغ در مقایسه با سال پیش از آن، ۱۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ توانسته بود سه هزار و ۹۹۷ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال از راه فروش گندله درآمد به دست آورد.

صبانور موفق شد در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال از محل فروش کنسانتره خشک درآمد داشت که در مقایسه با سال گذشته حاکی از رشد ۱۵۹ درصدی است. در سال ۱۳۹۸ صبانور توانسته بود سه هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۷۶۳ میلیون از کنسانتره خشک فروش داشته باشد.

همچنین صبانور در سال ۱۳۹۹ از محل فروش گندله نیمه‌پخته ضایعاتی موفق شد ۱۸۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال درآمد کسب کند که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، ۱۳۵ میلیارد ریال از فروش گندله نیمه‌پخته ضایعاتی درآمد کسب کرده بود.

در مجموع صبانور طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، ۲۱ هزار و ۴۳۷ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۸۰ درصد رشد داشته است. صبانور در مدت مشابه سال ۱۳۹۸، هفت هزار و ۶۵۵ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال درآمد داشت.

درآمد صبانور به ۲۱۴۳ میلیارد تومان رسید

نمودار ۴ نیز نرخ کنسانتره و گندله صبانور طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. میانگین نرخ گندله در این ۱۲ ماه ۱۹ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۵۳ ریال به ازای هر تن و نرخ کنسانتره نیز ۱۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۵۷ ریال به ازای هر تن بوده است. این نمودار حاکی از آن بوده که نرخ کنسانتره و گندله در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ همواره با رشد همراه بوده است.

درآمد صبانور به ۲۱۴۳ میلیارد تومان رسید


منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده