تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۰۴۵۴۹
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

صادرات پتروشیمی ۶ تا ۱۰ درصد افزایش یافت/ اجرای مگاپروژه در خارج

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی صادرات گفت: با رفع تحریم‌ها می‌توان در پروژه‌های بزرگ بین‌المللی سرمایه‌گذاری و ورود کرد.

به گزارش می‌متالز، جعفر ربیعی با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ میزان صادرات محصولات پتروشیمی ۶ تا ۱۰ درصد افزایش داشته درباره موانع تحریم این صنعت گفت: رفع تحریم‌ها گشایش ایجاد می‌کند، اما به معنای رها کردن اتکا به داخل و وابستگی دوباره به خارجی‌ها نیست. رفع تحریم استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و روند صادرات را تسهیل می‌کند.

وی افزود: به لحاظ ساخت تجهیزات بی‌نیاز بوده و وابستگی به داخل است مگر در برخی تجهیزات خاص که اکنون در شرایط تحریم از کشور‌های مختلف تامین می‌شود. اگر مساله تحریم‌ها حل و مراودات با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برقرار شود، ایران در پروژه‌های بزرگ بین‌المللی سرمایه‌گذاری و ورود می‌کند. این امکان به لحاظ فنی و مدیریتی وجود دارد و می‌توان پروژه‌های بزرگ را در سایر کشور‌ها به اجرا رساند.

ربیعی ادامه داد: اکنون پروژه‌های داخل در سطح بین‌المللی و در مقیاس مگاپروژه است بنابراین به راحتی می‌توان در سایر کشور‌ها نیز اجرای پروژه داشت البته این در صورتی است که گشایش بین‌المللی بوجود آید و نقل و انتقال پول انجام شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده