تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۰۴۵۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران:

تثبیت ٢٧٨ هزار شغل با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: در سال گذشته، مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی با برگزاری ۲۲۰ جلسه کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیگیری شد.

به گزارش می‌متالز، یداله صادقی با اشاره به برگزاری ۲۲۰ جلسه کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تهران گفت: در بازه زمانی سال ۹۹ مشکلات هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مطرح شد که هزار و ۲۵۴ مصوبه ماحصل آن بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران خاطر نشان کرد: این جلسات بر اساس مواد ۶۱، ۶۲ و ۶۳ قانون رفع موانع تولید با حضور استاندار و یا معاونت اقتصادی استانداری و به دبیری سازمان صمت در استان تشکیل گردیده است که اعضای آن از دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امور بانکی می‌باشند و مصوبات آن لازم الاجرا است.

صادقی تصریح کرد: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل در سال قبل علاوه بر ادامه تولید واحد‌های نیمه فعال و غیر فعال موجب شد بالغ بر ۲۷۸ هزار شغل تثبیت گردد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران گفت: بیش از ۳۶ درصد از مصوبات در حوزه بانکی و مالی، ۲۶ در صد مربوط به امور زیر بنایی و تامین مواد اولیه تولید، ۱۰ درصد در امور مالیاتی و تامین اجتماعی و سایر موضوعات نیز ۲۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان افزود: بالغ بر ۹۱ درصد از مصوبات اجرا شده و ۱۵۸ مصوبه نیز در دست اجرا می‌باشد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده