به گزارش می متالز، سید مصطفی داودی، مدیرکل راه آهن منطقه یزد افزود: این محموله با استفاده از ۱۸ واگن بارگیری شد.
وی پیش بینی کرد: در صورت ساخت خط فرعی ریلی با اعلام نیاز بخش خصوصی، سالانه می توان بیش از ۵۰۰ هزار تن محموله میلگرد از طریق ناوگان ریلی از فولاد بافق بارگیری کرد.
مدیرکل راه آهن یزد خاطرنشان کرد: هم اکنون حمل میلگرد فولاد بافق در تناژ پایین تر با استفاده از کامیون صورت می گیرد.
داودی ادامه داد: میزان حمل فولاد با ۵۰ واگن از طریق خطوط ریلی، برابر حمل بار با استفاده از ۱۹۰ دستگاه کامیون است که این مهم کمک قابل توجهی به کاهش ترافیک و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد کرد.
یزد در شاهراه شبکه ریلی کشور قرار دارد و راه آهن این استان راهبردیترین نقطه کشور است بهگونهای که روزانه ۱۳۰ رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور میکند .
هر ۱۲دقیقه یک رام قطار از راهآهن یزد عبور میکند و میانگین بیش از ۴۰ هزار تن بار از بخشهای معدنی و سایر بخشها جابجا میشود .
راه آهن یزد با سهم بیش از ۳۷ درصد حمل و نقل بار ایران در ۱۸سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور میکند .
۱۱ میلیون و ۱۵۴ هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و سایر محموله ها در ۶ماه اول سال ۱۳۹۷ در راه آهن استان بارگیری و تخلیه شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش دارد.