تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۰۴۷۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه امروز نیکزاد با مسوولان اجرایی صورت گرفت؛

بررسی روند اجرای مصوبات سفر نایب رئیس مجلس به شهرستان اردکان/تعداد قابل توجهی از مصوبات به نتیجه رسیده‌اند

‌می‌متالز - روند اجرای مصوبات سفر نایب رئیس مجلس به شهرستان اردکان ظهر امروز با حضور مسوولان اجرایی پیگیری شد.

به گزارش می‌متالز، نشست مشترک علی نیکزاد با معاونان وزارتخانه‌ها، مدیران استان یزد و نماینده شهرستان اردکان در مجلس ظهر امروز (شنبه، ۲۱ فروردین ماه) به منظور پیگیری مصوبات سفر نایب رئیس مجلس به استان یزد و شهرستان اردکان برگزار شد.

وی در تشریح این جلسه گفت: در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۹۹ به منظور انجام وظایف نظارتی خود به شهرستان اردکان استان یزد سفر کرده و ۱۶ بند را با حضور مسوولان اجرایی در موضوعات مختلف مرتبط با شهرستان به تصویب رساندیم.

نیکزاد ادامه داد: این مصوبات به شرکت ساخت، شهر‌های جدید راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی، همچنین شرکت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، آبفای کشور، استانداری، بهداشت و درمان، اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و... مربوط می‌شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از پایان این نظارت میدانی تاکنون ۲ جلسه برای پیگیری پیشرفت مصوبات با مسوولان مربوطه انجام شده است، افزود: در جلسه امروز نیز مشخص شد؛ تعداد قابل توجهی از مصوبات به نتیجه رسیده و تعداد دیگری در نیمه راه هستند. خوشبختانه تاکنون الحاق زمین جهت حل مشکل شهر عقدا انجام شده، همچنین برای احداث شهرک جدید کارگران چادرملو از وزیر مربوطه دستور لازم را گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: پاسگاهی در شهرستان اردکان به صورت کانکس سرپا شده بود که سازمان راه و حمل و نقل جاده‌ای پذیرفت، یک پاسگاه از نوع درجه ۴ در آن جا احداث شود، همچنین مقرر شده بود؛ شرکت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی جهت مکانیزه کردن کار کشاورزی تسهیلاتی در نظر بگیرد که خوشبختانه تاکنون بیش از نیمی از این تسهیلات را اختصاص داده اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شهر یک مجموعه بین راهی نیز ساخته شده بود که به ورود و خروج نیاز داشت تا توجیه اقتصادی پیدا کند که خوشبختانه شرایط لازم جهت انجام این ورود و خروج ایجاد شده است.

به گفته وی ارتقاء راه آهن و پارک لجستیک به دهکده لجستیک و ایجاد شهر جدیدی به منظور سرریز کردن جمعیتی شهر اردکان نیز در مرحله پیگیری هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است