تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۴۷۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سال گذشته محقق شد؛

افزایش ۷ برابری مخاطبان دوره‌های تخصصی بازار سرمایه

‌می‌متالز - مدیرعامل مرکز مالی ایران، از افزایش ۷ برابری مخاطبان دوره‌های آموزشی تخصصی بازار سرمایه خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ هزار دانش پذیر از دوره‌های مرکز مالی ایران استقبال کردند.

به گزارش می‌متالز، سجاد موحد با اشاره به اقدامات سال گذشته این مرکز اظهار کرد: به طور کلی در بحث آموزش رشد چشمگیری را در تعداد دوره، تعداد مشارکت کنندگان و همچنین نفر ساعت آموزشی شاهد بودیم؛ در سال ۹۹ توانستیم در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزشی را با مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفر که بیش از ۲۵۲ دوره آموزشی را شامل می‌شد با موفقیت برگزار کنیم.

وی همچنین به تعداد ساعات برگزاری دوره‌ها و تعداد دانش پذیران این مرکز اشاره و عنوان کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط این مرکز با احتساب زمان برگزاری، بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش را شامل شد که این میزان در سال ۹۸، ۱۹ هزار نفر ساعت آموزشی بود.

مدیرعامل مرکز مالی ایران با بیان ضرورت دانش و مهارت در بازار سرمایه و افزایش تقریبی حضور بانوان در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اینکه میزان حضور بانوان در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است ارتباط مسنقیمی با بالا رفتن دانش و مهارت آن‌ها در بازار سرمایه دارد؛ یکی از مواردی که نسبت به سال ۹۸ در سال ۹۹ با رشد قابل توجهی همراه بوده نرخ مشارکت بانوان بود؛ سال ۹۸ میزان حضور بانوان در دوره‌های آموزشی بازار سرمایه ۱۴ درصد به کل دانش پذیران بود که این میزان در سال ۹۹ به ۳۱ درصد رسید.

سجاد موحد با اشاره به اینکه تعداد اساتید همراه با این مرکز نسبت به سال ۹۸ با افزایش قابل توجهی همراه بوده، اظهار کرد: در سال گذشته ۶۷ استاد همراه مرکز مالی ایران بوده اند که این اساتید در سطوح بالای علمی و مرتبط با بازار سرمایه و همچنین دارای تجارب گرانقیمت در نهاد‌های مالی معتبر و ارکان بازار سرمایه هستند؛ همچنین نرخ مشارکت اساتید زن از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و امید می‌رود این رشد در سال جاری هم ادامه پیدا کند.

وی در ادامه میزان رضایتمندی از دوره‌های آموزشی را بالای ۸۲ درصد عنوان و با اشاره به فعالیت‌های مرکز مالی ایران در راستای مسوولیت اجتماعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای میزان حضور مخاطبان بازار سرمایه، در جهت انجام مسولیت‌های اجتماعی همگام با رشد بازار سرمایه در سال گذشته وبینار‌های مختلف آموزشی به صورت رایگان برگزار شد که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. این دوره‌ها در جهت ارتقاء سواد مالی افراد با موضوعات مرتبط با نیاز روز بازار سرمایه برگزار شده است.

خاطرنشان می‌شود: مرکز مالی ایران از سال ۹۲ با ساختار جدید در جهت تأمین نیاز‌های جدید بازار سرمایه در راستای توسعه آموزش و پژوهش آغاز به کار کرد. این مرکز از ابتدای کار تا به امروز توانسته در دو بخش آموزش‌های پایه و تخصصی بازار سرمایه دوره‌های مختلفی را برگزار کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده