تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۰۵۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پلمپ ۱۳ واحد صنفی متخلف در خرم آباد

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بازار خرم‌آباد به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا از ۱۹ فروردین ماه تعطیل است.

به گزارش می‌متالز، فریبرز حسامی با بیان این مطلب، افزود: برای تعطیلی ۲ هفته‌ای بازار، هفت گروه بر اجرای این محدودیت نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مدت به ۳۰ واحد صنفی اخطار داده شد، ۱۸ پاساژ مجتمع تجاری تعطیل و ۱۳ واحدصنفی در خرم‌آباد نیز پلمپ شده است.

حسامی اضافه کرد: براساس ابلاغ مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز خرم‌آباد، گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار از جمله مجتمع‌های خرید و تجاری و فعالیت دستفروشان این شهرستان نیز تعطیل است.

وی تصریح کرد: به همین منظور گروه‌های نظارتی اماکن ناجا، بسیج، تعزیرات حکومتی، بهداشت، سازمان صمت و اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر تعطیلی بازار نظارت خواهند کرد و با خاطیان برخورد خواهد شد.

حسامی اظهار داشت: اصناف و بازاربرای اجرای این طرح، همکاری و همراهی خوبی دارند به همین منظور از همه آن‌ها جهت تعطیلی بازارقدردانی می‌شود چرا که با این اقدام از شیوع بیشتر کرونا در استان جلوگیری خواهد شد.

معاون صمت لرستان از مردم درخواست کرد فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوند و با توجه به تعطیلی بازار از خیابان گردی خودداری کنند.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا گروه‌های شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و طبق این مصوبه تنها گروه‌های شغلی یک در شرایط قرمز حق فعالیت دارند.

گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی ۲ نیز شامل پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

همچنین آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند.

گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها هستند.

گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده