تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۰۵۹۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صندوق بین‌المللی پول:

لغو المپیک صدمه زیادی به اقتصاد ژاپن نمی‌زند

‌می‌متالز - یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول تا‌کید کرد که لغو یا به تعویق انداختن بازی‌های المپیک توکیو احتمالا صدمه زیادی به اقتصاد ژاپن نخواهد زد، اما ممکن است نیاز به حمایت مالی دولت این کشور از شرکت‌های کوچک آسیب دیده شود.

به گزارش می‌متالز، در حالی که دولت ژاپن قصد دارد طبق برنامه پیش برود، موج جدید شیوع کرونا و توزیع کند واکسن این ویروس نگرانی‌ها را درباره سرنوشت المپیک افزایش داده است. این بازی‌ها پس از آنکه طی سال گذشته به تعویق افتاد قرار است در ژوئیه سال‌جاری میلادی آغاز شود.

آد پر برک، معاون مدیرکل صندوق بین‌المللی پول در آسیا و اقیانوسیه روز سه‌شنبه گفت: تغییر در برنامه‌های المپیک با توجه به اینکه ژاپن اقتصادی بزرگ و متنوع دارد، تا‌ثیر محدودی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای رشد کلی خواهد داشت.

وی افزود: بیشتر زیرساخت‌های مورد نیاز این بازی‌ها از قبل فراهم شده و ضربه اقتصادی ناشی از کاهش گردشگران ناچیز خواهد بود.

وی در مصاحبه‌ای کتبی با خبرگزاری رویترز گفت: ما باید توجه داشته باشیم که لغو بازی‌های المپیک تا‌ثیر نامتناسبی بر بخش خدمات در توکیو، به ویژه در میان شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد داشت.

وی افزود که دولت این کشور ممکن است نیاز به حمایت از این شرکت‌ها داشته باشد چرا که تجزیه و تحلیل مبتنی بر نظرسنجی نشان می‌دهد که لغو بازی‌های المپیک می‌تواند رشد فروش آن‌ها را بیش از ۵ درصد کاهش دهد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد ژاپن به ۳/ ۳ درصد برای سال‌جاری ارتقا داد چرا که صادرات قوی و تا‌ثیر محرک‌های مالی زیربنای رشد را فراهم کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده