تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۰۵۹۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلای جهانی در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی

‌می‌متالز - قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تا‌ثیر افت بازده اوراق خزانه و دلار ضعیف‌تر، نزدیک به بالاترین قیمت بیش از یک ماه گذشته قرار گرفت و در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی حرکت کرد.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات این بازار روز گذشته تا نزدیکی مرز ۱۷۸۰ دلاری پیش رفته بود. بهای طلا از ابتدای هفته تا‌کنون حدود ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس دراین‌باره گفت: ما شاهد عقب‌نشینی بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و شکسته شدن سطح ۶/ ۱ درصدی بوده ایم. تصور می‌کنم حرکت اخیر به معنای ضعف بیشتر بازده اوراق خزانه دست‌کم در کوتاه‌مدت است که از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

بازده اوراق خزانه آمریکا به پایین‌ترین حد در یک ماه اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد. دلار به سمت دومین افت هفتگی متوالی پیش می‌رود.

در این بین، آمار اقتصادی نشان داد اقتصاد چین در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ رشد کم‌سابقه‌ای داشته و ۳/ ۱۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توسعه یافته است. آمار‌های اقتصادی اخیر آمریکا و چین، امید‌ها به بهبود اقتصادی سریع را تقویت کرده و سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات بانکی هفته جاری اعلام کردند پیش‌بینی‌های اقتصادی روشن‌تر و تورم بالاتر بر سیاست پولی تا‌ثیر نخواهد گذاشت و بانک مرکزی به حمایت از اقتصاد تا زمان پایان یافتن بحران ادامه می‌دهد.

استفن اینس، استراتژیست شرکت خدمات مالی اکسی‌کورپ دراین‌باره گفت: در بلندمدت فشار‌های تورمی حاصل از اقدامات محرک مالی از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۱/ ۰ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۷۴۰ دلار و ۱۸ سنت ایستاد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۴/ ۰ درصد افزایش، به ۱۱۹۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده