تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۸
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۰۶۰۳۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

برنامه ایران خودرو برای ارتقای کیفی محصولات اعلام شد

‌می‌متالز - ایران خودرو از ارتقای کیفی پنج محصول رانا و سورن پلاس، هایما اس۷ توربوشارژ و تارا با گیربکس دستی و اتوماتیک با سطح کیفی ۴ تا ۵ ستاره خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ایران‌خودرو اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف کیفیت، ارتقای دو محصول رانا پلاس و سورن پلاس به سطح کیفی ۴ ستاره، هایما اس ۷ توربوشارژ به سطح کیفی ۵ ستاره و عرضه تارا با گیربکس دستی و اتوماتیک با سطح کیفی ۴ و ۵ ستاره در سال جاری هدفگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، این خودرو ساز با افزودن یک ستاره کیفی به محصول سمند، تولید محصول پارس سایت خراسان با ۳ ستاره، آغاز تولید دنا پلاس توربو دستی با ۴ ستاره و تولید نخستین خودروی تمام ایرانی با ۵ ستاره کیفی در سال گذشته، توانست ارتقای کیفیت محصولات را محقق کند.

در سال جاری برنامه و نقشه راه فرآیند داخلی‌سازی قطعات با مشارکت قطعه‌سازان داخلی و با ترکیب قطعه‌سازان کوچک در قالب شرکت‌های هلدینگ، با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت. همچنین با تامین مواد اولیه مناسب، قطعات و مجموعه‌های با کیفیت با اجرای فرآیند تضمین کیفیت سازندگان در تکوین قطعات جدید، تلاش‌ها در راستای ارتقای کیفیت در حوزه تامین و چابک‌سازی فرآیند تاییدیه قطعات انجام خواهد شد.

ایران خودرو افزایش رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش را با جدیت دنبال می‌کند. بهبود در برخی ساز و کار‌ها و سیستم‌های خودرویی و موتور از جمله طرح‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات است که در سال جاری اجرایی خواهد شد. همچنین ۲۸۳ برنامه بهبود زیرساختی و ۶۲ طرح بهبود کیفیت برای محصولات و مجموعه‌ها تعریف شده است.

این خودروساز در شرایط تحریم و کرونای سال گذشته، موفق شد سطح کیفی محصولات را تا ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۸ ارتقا دهد.

در سال گذشته، شاخص‌های رضایتمندی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش، ۴ درصد بالاتر از متوسط صنعت قرار داشته است.

این شرکت در ارزیابی صورت گرفته از رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش با اختلاف ۵ امتیازی در صدر جدول رده‌بندی خودروسازان داخلی در این شاخص قرار دارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده