تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۰۶۱۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

ایران با تولید۲.۳ میلیون تنی فولاد در رتبه دهم دنیا ایستاد + فهرست ۱۰ کشور اول

‌می‌متالز - انجمن جهانی فولاد با اعلام رشد بیش از ۴ درصدی تولید فولاد کشور‌ها در بهمن از حضور ایران در رتبه دهم دنیا با تولید بیش از ۲.۳ میلیون تن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد کشور‌ها در ماه فوریه ۲۰۲۱ (بهمن سال قبل) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴.۱ درصد افزایش به ۱۵۰.۲ میلیون تن رسیده است.

براساس این گزارش، شرکت‌های فولاد ایرانی طی این مدت با رشد ۱۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال میلادی قبل، بیش از ۲.۳ میلیون تن محصول تولید کردند تا مجموع تولید دو ماه اول سال میلادی با رشد حدود ۱۱ درصدی به ۵ میلیون تن برسد و ایران در رتبه دهم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد دنیا قرار گیرد.

در این فهرست، چین مانند همیشه با تولید ۸۳ میلیون تن در رتبه اول ایستاده و هند و ژاپن هم با تولید ۹.۱ و ۷.۵ میلیون تن در رتبه‌های دوم و سوم جا حوش کرده اند. در ادامه هم آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، برزیل و ایران با تولید ۶.۳ تا ۲.۳ میلیون تن فولاد، در رده چهارم تا دهم جای گرفته اند.

همچنین درحالی از دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون، دنیا با تبعات اقتصاد ناشی از کرونا مواجه شده که رشد تولید فولاد ایران مثبت باقی مانده و با ۱۱.۵ درصد در فوریه ۲۰۲۱، بیشترین رشد تولید نسبت به فوریه ۲۰۲۰ را در میان ده کشور اول به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این ۵ کشور آمریکا، آلمان، ژاپن، هند و روسیه با کاهش تولید حدود ۱۱ تا ۱.۳ درصدی مواجه شده اند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده