تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۰۶۳۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مجمع عمومی فوق العاده «ومعادن» چه گذشت؟

افزایش سرمایه ۵۳ درصدی «ومعادن» تصویب شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور هیئت مدیره و تعدادی از سهامداران به صورت حضوری و آنلاین در خصوص تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۴۹۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸۴۰۰۰ میلیارد ریال در روز جاری برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات به عملکرد شرکت اشاره کرد و گفت: در مورد حوزه ریلی، مجموعه ومعادن این بخش را فعال خواهد کرد و در حوزه دریایی (بارکو) توافقاتی با مجموعه ایمیدرو انجام شده بود، که این موضوع را هم نهایی خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل ومعادن بیان داشت: افزایش سرمایه فعلی شرکت ۵۳درصد است که معادل ۲۴۱۸۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی و ۴۹۲۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته است. این مبلغ افزایش سرمایه برای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های گل گهر، چادرملو، فولاد ارفع و همچنین شرکت‌های غیر بورسی است.

در نهایت سهامداران با افزایش سرمایه ۵۳درصدی ومعادن موافقت کرده و به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسید.

مدیر عامل ومعادن افزود: پروژه کنسانتره ۱.۲ میلیون تنی در صبا نور در دستور کار است، همچنین در صبا نور پروژه گندله، کنسانتره و سرب و روی در برنامه داریم.

پیرو هماهنگی‌های انجام شده، تمام پهنه‌های بیجار به مجموعه فولاد کردستان واگذار خواهد شد.

مجموعه کاتالیست یکی از شرکت‌های زیر مجموعه، در گذشته زیان ده بوده، که با چند قرارداد بسته شده و فعالیت‌های جدید، الان وضعیت مطلوبی دارد. افرایش سرمایه ۵۳ درصدی از سود انباشته و مطالبات تصویب خواهد شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده